Opgelost door NLE: contractperiode fout en bonus niet uitbetaald

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 425638
Gebruiker
L. Dubach
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In 2017 heb ik bij NLE voor het eerst een energiecontract voor een jaar afgesloten. Daar heb ik keurig een contract van ontvangen.
In augustus 2018 ben ik telefonisch net zo lang gestalkt dat ik mij over heb laten halen tot een nieuw contract van ditmaal 2 jaar.
Ik heb daar echter nooit een contract van ontvangen. Nu was ik laatst mijn gegevens aan het bekijken in mijn nle en daar vielen mij een paar dingen op.
Ik schijn een contract te hebben voor 3 jaar, ik weet zeker dat ik telefonisch heb afgesproken 2 jaar.
En ik zie staan een kom erbij bonus van 100 euro, die zou verrekend moeten zijn op de jaarnota van 2019, ik kan echter nergens een uitbetaalde bonus terugvinden.

De oplossing

regelen

4 reacties

  1. Auteur
    L. Dubach
    Datum
    ik wacht nog op een reactie!
  2. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

    U geeft aan dat u enkel een 1-jarig contract heeft afgesloten, maar er nu achterkomt dat u een 3-jarig contract heeft. Verder vraagt u zich af wanneer u de kom-erbij bonus ontvangt aangezien u deze niet heeft terug gezien.

    U bent hier gisteren via de klantenservice voorzien van het juiste antwoord.

    U bent op 15 september 2018 op de hoogte gesteld van uw verlenging van 3-jaar. Ook heeft u de kom-erbij bonus bij de eerste jaarnota ontvangen. Deze heeft u op 21 november 2018 ontvangen.

    Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

    Met vriendelijke groet,

    NLE Webcare
  3. Auteur
    L. Dubach
    Datum
    Het verhaal van de bonus is uitgelegd, het blijft wel vreemd dat op de webpagina van mijn contract de term kom erbij bonus van 100 euro staat.
    Ik heb echter nooit een mail met het nieuwe contract ontvangen, dan zou ik geweten hebben dat de contractperiode anders was dan afgesproken per telefoon en zou ik dat direct hebben teruggedraaid.

  4. Auteur
    NLE
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer/mevrouw,

    Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

    Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. In dit gesprek hebben wij de door u aangegeven punten inhoudelijk besproken. Ik heb u hier zojuist aan de hand van een inhoudelijke mail verder van op de hoogte gesteld.

    Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

    Met vriendelijke groet,

    NLE Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
L. Dubach
Datum
Uiteindelijke oplossing
als contract wordt uitgediend wordt de bonus alsnog uitgekeerd
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen