Klacht NLE: Credit factuur

Gerard de Bont

De afwikkeling van de eindnota is een opgaaf waar maar geen einde aan komt.
De NEM wijst naar Liander dat ze de gegevens niet zouden hebben ontvangen.
Dit argument van 24 februari is zeer twijfelachtig, volgens Liander heeft men op 2 februari deze gegevens reeds verstrekt.
De NEM veroorzaakt voor mij, door hun talmende gedrag onnodige kosten en verlies aan tijd.
De NEM klachten monitoring is buitengewoon armzalig en weinig effectief.
Al met al blijft het wachten op de juiste credit factuur.

afronding credit factuur

NLE
    Beste Gerard de Bont,De onjuiste eindstand van de oude elektrameter en de capaciteit van de nieuwe elektrameter heeft de netbeheerder inmiddels naar juistheid gecorrigeerd.Maar eerder gaf de netbeheerder aan dat er niet in hun administratie geregistreerd staat dat u energie teruglevert. Normaal gesproken corrigeren zij dit door een leverancier met ingang van huidige meterstanden teruggeleverde energie te laten salderen. Aangezien wij met terugwerkende kracht alle door u teruggeleverde energie willen salderen is hier bezwaar op gemaakt bij Liander. 24 februari ontvingen wij een laatste statusupdate (referentienummer 4620237), het laatste bezwaar is nog in behandeling en er volgt zo spoedig mogelijk bericht met de beslissing van Liander. Na uitsluitsel van de netbeheerder worden onze facturen gecorrigeerd. U hoort van ons zodra wij meer weten.Met vriendelijke groet,
    Beste Gerard de Bont,
    Zojuist even met Liander gebeld. Hoewel we nog geen reactie van hen hadden ontvangen is alles wat betreft teruglevering wel door hen afgehandeld.
    Uw nieuwe leverancier zal het teruggeleverde verbruik dat geregistreerd is op uw nieuwe elektrameter volledig aan u salderen.
    Wij hebben intern de opdracht uitgezet om een correctiefactuur op te maken waardoor u alsnog tot aan de juiste eindstand van de oude meter afgerekend wordt.
    Gerard de Bont
    Al met al door ge-extrapoleerde meterstanden eerst een heftige, buiten elke proportie om, eindafrekening sturen. Vervolgens het zo draaien dat door het zogenaamd niet melden van teruglevering deze onwerkelijke afrekening zou zijn ontstaan. Laat het duidelijk zijn er is tot vier maal toe aangegeven dat er sprake is van teruglevering (zonnepanelen). Als klant ervaar ik de afwikkeling als respectloos, met een zweem van zich-zelf rijk rekenen. De moraal is heel ver zoek.
    Beste Gerard de Bont,
    De eindnota die we gaan corrigeren bevatte ook een onjuiste meterstand en foutieve metercapaciteit. Wij hebben deze factuur naar ons beste weten opgesteld en vinden het jammer dat u het zo ervaart. Een juiste administratie van de teruglevering was het laatste wat nog moest om alles correct te kunnen factureren.
    Gerard de Bont
    In november 2013 wist men al van onjuiste meterstanden!
    Het is nu maart 2014 en moet weer wachten met de toezegging dat over zes weken de gecorrigeerde factuur wordt aangemaakt.
    Zes maanden om de zaak in de gaten te moeten houden. Wat naar beste weten?
    NLE
    Beste heer de Bont,Wij vinden het spijtig te vernemen dat u teleurgesteld bent. Wij zullen deze week telefonisch contact met u opnemen inzake uw klacht. De meterstanden voor de teruglevering zijn met terugwerkende kracht per 5 februari 2014 verwerkt. Wij gaan aan de slag met de gecorrigeerde nota's. Met vriendelijke groet,Klantenservice NLE
    Gerard de Bont
    Afwikkeling zonder affectie naar de klant.
    Een eindeloos maanden traject van correcties.
    Jammer

Ook een klacht indienen over NLE?