Klacht NLE: door misleiding overgestapt naar NLE

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 325822
Gebruiker
onterecht geleverd
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Door een gladde verkoper ben ik helaas tegen mijn bedoeling overgestapt naar NLE omdat er geen gehoor werd gegeven aan mijn opzegging binnen de gestelde bedenktijd. Met de overstap was ik niet goedkoper uit, zoals was voorgespiegeld. Toch werd er geleverd. Qurrent heeft dit aanvankelijk weten terug te draaien wegens 'onterechte levering'. Dit werd door NLE echter weer ongedaan gemaakt op grond van de mededeling aan Qurrent dat volgens het contract de 'onterechte levering' onterecht was toegekend. Ik heb op allerlei manieren kenbaar gemaakt dat ik geen klant bij NLE wil zijn, maar ze doen alsof hun neus bloedt.

De oplossing

Ik wil erkenning voor het feit dat de eerste onterechte levering de echte onterechte levering was en niet de daaropvolgende claim van NLE op onterechte levering door Qurrent. Ik wil een eindafrekening zonder boete om opnieuw te kunnen overstappen.

6 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste mevrouw Jansen,

    In reactie op uw klacht controleerden wij onze administratie. Wij informeren u als volgt.

    Op 2 augustus 2018 ontving NLE uw aanmelding. Deze aanmelding vond plaats via een extern verkoopkantoor. Ter bevestiging van uw aanmelding stuurden wij u direct het energiecontract per e-mail toe. Zoals vermeld in deze e-mail had u vanaf dat moment twee weken de tijd om uw aanmelding, indien gewenst, te annuleren.

    NLE ontving geen bericht van u binnen deze termijn, waarna de overeenkomst tot stand kwam.

    Qurrent heeft meermaals contact met NLE opgenomen en aangegeven dat de levering onterecht door NLE werd gestart. Dit bleek echter nergens uit, u had namelijk ook geen contact met ons opgenomen. Om die reden heeft NLE het verzoek van Qurrent meerdere keren afgewezen.

    Helaas blijkt dat zij een bericht van NLE verkeerd begreep, waardoor zij vervolgens onterecht de levering overnamen. Zij hebben NLE om die reden verzocht dit te herstellen. NLE heeft per 5 oktober 2018 de levering op uw adres hervat.

    U heeft voor het eerst contact met NLE opgenomen op 5 oktober 2018. De wettelijke bedenktijd was dan ook al ruim verstreken, wij kunnen dan ook niet tegemoet komen aan uw verzoek om u een kosteloze overstap te bieden.

    U verrichtte immers zelf de aanmelding bij NLE en heeft deze verzuimd tijdig te annuleren.

    Mocht u hier nog vragen over hebben, horen wij het graag.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  2. Auteur
    onterecht geleverd
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    De email waarin ik mij heb afgemeld heb ik hierbij gekopieerd. Die is verstuurd binnen 14 dagen na het 'welkom' bericht van NLE d.d. 2 augustus.

    Met vriendelijke groet,
    M.J. Jansen

    -----Original Message-----
    From: Marielle Jansen
    To: nle
    Sent: Wed, Aug 15, 2018 10:20 am
    Subject: Re: Uw energiecontract en termijnbedrag

    Geachte heer/mevrouw,
    Helaas is uw aanbod niet goedkoper dan de prijs die ik betaal bij mijn huidige leverancier. Ik wil daarom mijn aanmelding hierbij annuleren.
    Met vriendelijke groet,
    M.J. Jansen

    Sent from AOL Mobile Mail
    Get the new AOL app: mail.mobile.aol.com

    On donderdag 2 augustus 2018, NLE wrote:

    www.nle.nl
    Welkom
    Blij dat u erbij bent.
    Beste mevrouw Jansen,

    Nogmaals welkom bij NLE! We zijn er helemaal klaar voor: we hebben uw energiecontract opgemaakt, uw termijnbedrag berekend en uw persoonlijke Mijn NLE-omgeving ingericht. [...]

  3. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste mevrouw Jansen,

    Uw e-mail werd verzonden naar nle@nle.nl. Dit is een noreply-adres. Deze e-mails ontvangt NLE niet.

    U ontvangt dan ook een automatische reactie, als u een e-mail stuurt naar nle@nle.nl, dat NLE deze niet in behandeling neemt.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  4. Auteur
    onterecht geleverd
    Datum
    Normaal gesproken wordt een 'no reply' adres als zodanig aangegeven. Dat dit hier niet het geval is beschouw ik als onderdeel van het web van misleiding dat NLE heeft gesponnen om de prooi gevangen te houden. Het is duidelijk dat het om een automatische beantwoording gaat, maar er wordt gezegd dat het wel even kan duren voor je antwoord krijgt, waardoor de indruk wordt gewekt dat men op den duur een antwoord mag verwachten.

    Ik ben gegijzeld door NLE. Als anti-klant zal ik zeggen en schrijven: "Ga nooit in zee met NLE". Dus wat bereiken ze daar uiteindelijk mee?

    Hier onder het antwoord van NLE dat m.i. geen no-reply antwoord genoemd mag worden:

    Hi, leuk dat je ons mailt! Maar wist je dat dit veel sneller kan?

    We ontvangen namelijk bergen met mails en dan kan het wel eens even duren voordat je antwoord krijgt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. We hebben daarom besloten geen mails meer te beantwoorden. Niet schrikken, we hebben in plaats daarvan onze servicepagina uitgebreid. Daar vind je een heleboel antwoorden, gewoon online. Of regel het zelf via Mijn NLE. Lekker makkelijk! Kom je er toch niet helemaal uit? Dan staat onze Klantenservice voor je klaar. Je vindt ons op Twitter en Facebook. En bezoek ons forum ook eens! Liever gewoon even bellen? Dat kan op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307.

    Met vriendelijke groet,
    NLE
  5. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste mevrouw Jansen,

    Uit het bericht dat u heeft gekopieerd blijkt heel duidelijk dat NLE uw bericht niet in behandeling zou nemen, en dat deze om die reden ook niet wordt beantwoord.

    Wij kunnen u dan ook niet van een ander antwoord voorzien en verwijzen u om die reden naar onze reactie van 8 oktober 2018.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  6. Auteur
    onterecht geleverd
    Datum
    Ik ben het niet eens met NLE, maar heb geen trek in een woordenstrijd langs deze weg. Ik zal mijn verlies hierbij voorlopig incasseren, maar beloof NLE dat ze nog spijt zullen krijgen van hun ronselpraktijk.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
onterecht geleverd
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen