Klacht NLE: Er is geen gevolg gegeven aan mijn herroeping van mijn aanmelding

M. Beekman

Geen gevolg gegeven aan mijn intrekking van de, na valse voorlichting, gedane aanmelding, op 8 juli 2019

De aanmelding bij NLE intrekken en er voor zorgen dat ik bij Essent als klant blijf ingeschreven.

Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

U geeft aan dat u onder valse voorwendselen ben overgestapt en dat u graag het contract had willen ontbinden, zodat u klant van Essent kunt blijven

U heeft zich op 8 juli 2019 bij ons aangemeld aan de hand van de Nationale Energie Vergelijker. Op die dag heeft u een aanmeldbevestiging ontvangen met de daarbij horende documentatie. Vanaf dat moment gaan dan ook de twee weken wettelijke bedenktijd in. U heeft vanaf dat moment dus twee weken de tijd om het contract kosteloos te ontbinden. Hier heeft u geen gebruik van gemaakt.

Op dit moment zit u buiten uw wettelijke bedenktijd, dus zullen wij een boete voor contractbreuk in rekening stellen.

U geeft aan dat u onder valse voorwendselen bent overgestapt. Ik had dan ook graag de valse voorwendselen van u willen weten om hier adequaat naar te kijken.

Ik hoor graag van u!

M. Beekman
    Op 8 juli 2019 ontving ik een schriftelijk bevestiging van mijn "äanmelding". Op diezelfde dag kreeg ik een telefoontje van één van uw medewerkers (?) om te controleren of mijn gegevens juist waren. Ik heb die mijnheer toen meteen verteld dat ik mij NIET had aangemeld maar slechts had aangegeven dat ik er over na zou denken maar inmiddels besloten had niet op uw aanbod in te gaan. Die mijnheer vroeg mij: "dus u ziet er van af"? Op mijn bevestigend antwoord zei hij dat hij dan mijn "aanmelding " ongedaan zou maken. Op mijn vraag of ik zelf nog iets moest doen antwoorde hij dat ik niets hoefde te doen hij zou alles in orde maken
    Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

U geeft aan dat u het contract op 8 juli 2019 telefonisch hebt geannuleerd. U heeft geen contact gehad met de klantenservice van de NLE. Wij kunnen geen klantencontact met u in ons systeem terugvinden. Wij gaan ervan uit dat u contact heeft gehad met de verkopende partij, de Nationale Energie Vergelijker.

Ik wil u dus adviseren om met hen contact op te nemen omtrent uw aanmelding/annulering. Mocht u van de Nationale Energie Vergelijker een bevestiging per e-mail hebben ontvangen omtrent die annulering, dan is het mogelijk om deze bij ons aan te leveren. Indien dit binnen de wettelijke bedenktijd heeft plaatsgevonden, dan is het mogelijk om het contract kosteloos op te zeggen.

Ik ga ervan uit u naar tevredenheid te hebben geholpen!

M. Beekman
    Op 2 of 3 augustus 2019 heb ik telefonisch contact gehad met de Nationale Energie Vergelijker ( een dame die volgens mij Angel heet) waarbij mij verzekerd werd dat zij mijn opzegging aan U is doorgegeven . Zij zouden contact met u opnemen en mij binnen 14 dagen een bevestiging per e-mail toesturen.
    Ik vertrouw er op dat een en ander naar (mijn) genoegen zal worden afgehandeld. Tevens zou ik het op prijs stellen als u uw correspondentie met een naam zou willen ondertekenen i.p.v. :Hoogachtend NLE.
    Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder,

De online-klachten worden namens het web-care team van de NLE beantwoord. Dit is ons beleid op een openbare fora.

Wij begrijpen volkomen dat u in de veronderstelling bent dat de Nationale Energie Vergelijker uw contract zou opzeggen, als u hier naar eigen zeggen toezegging op hebt gekregen. Echter is het zo dat de Nationale Energie Vergelijker dit niet aan ons heeft doorgezet. Zij hebben zich niet aan de afspraak kunnen houden die zij met u gemaakt hebben.

U dient dit dus met de Nationale Energie Vergelijker op te lossen. U kunt daar aangegeven dat mevrouw Angel uw toezegging heeft gegeven voor de opzegging van uw contract en dat dit verwerkt zou worden. Als zij erkennen dat dit het geval is geweest, dan zullen zij contact met ons opnemen en zullen wij geen moeite doen om het contract op te zeggen.

Mocht u documentatie hebben waaruit blijkt dat er een toezegging is gegeven, dan ontvangen wij die ook graag.

Ik ga ervan uit u naar tevredenheid te hebben geholpen!

NLE Webcare

Ook een klacht indienen over NLE?