Opgelost door NLE: Geen info over hoe je de opzegvergoeding van de vorige energieleverancier terugkrijgt.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 380598
Gebruiker
Y.S. Everhard - Halm
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Volgens artikel 10 van het energiecontract zal NLE de opzegvergoeding (boete) van de vorige energieleverancier vergoeden. Op de site is geen enkele link te vinden die aangeeft hoe je daarvoor een aanvraag moet doen.
Desondanks stelt NLE: Uitzonderlijke goede service. Daar gaan we voor.
Nou dat lukt nog niet !!!!!
Wat mij betreft: een afrader om over te stappen. Zo wegen de voordelen niet tegen de nadelen op/

Gewenste oplossing

Mij informeren over restitutie van de opzegvergoeding van de vorige energieleverancier.
Geboden oplossing
Zeer snelle en uitgebreide reactie! Het antwoord verwijst naar 'Mijn omgeving'. Dat levert nog wel wat zoeken op: deze tekst komt niet op de webpagina voor. Het blijkt dat je op je naam moet klikken om een menu met de titel 'Mijn overzicht' te krijgen. Trouwens, op de site zoeken naar 'opzegboete vergoeding aanvragen' levert ook geen verwijzing op. Twee punten ter verbetering?
Status
opgelost
Beoordeling
happy

1 reactie

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

    U geeft aan dat u op basis van artikel 10 van onze voorwaarden, in aanraking komt voor een boete vergoeding. U vindt echter dat dat wij nergens duidelijk aangeven hoe u hier in aanmerking voor komt en u vindt hierdoor de uitzonderlijke goede service nog niet op zijn plaats vallen.

    In punt 10 van het energiecontract staat inderdaad, dat mocht u in aanmerking komen voor een boetevergoeding, dat wij dan tot maximaal € 125,- per product vergoeden. U kunt hier contact voor opnemen met onze klantenservice of u kunt dit aan de hand van de “Mijn omgeving” doen.

    In de “Mijn omgeving” kunt u inloggen met uw unieke gebruikersnaam en inlogcode. Als u bent ingelogd in uw “Mijn omgeving” vindt u een kopje “Opzegboete vergoeding aanvragen”. U kunt aan de hand van deze knop uw boete vergoeding aanvragen.

    U dient hier enkel de eindnota van uw voorgaande leverancier voor toe te voegen met daarop de hoogte van de boete. Als u dit heeft gedaan, dan zullen wij zo spoedig mogelijk het de boete voor u vergoeden.

    Ik wil u excuseren voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u naar tevredenheid te hebben geholpen!

    Met vriendelijke groet,
    NLE Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen