Klacht NLE: Geen internet

Eric

Op mijn nieuwe adres nog steeds geen internet terwijl ik dat weken van te voren heb aangegeven. Klantenservice is een wanhoop. Bel je een 088 nummer tot twee maal toe 10 minuten een irritant muziekje maar geen medewerker. Ik wil gewoon nu mijn internet. Anders ontbinding contract wegens wanprestatie.

Nu direct een monteur sturen om het internet aan te sluiten of ontbinding contract

Eric
    Inmiddels overgestapt naar een andere provider omdat men het abonnement heeft verhoogd en dat was niet conform de afspraak.Derhalve ontbinding contract voor niet nakomen contract en niet geleverde diensten.
    Eric
    Nou, contract met KPN gehad en die zeggen dat er helemaal geen internet is over gezet omdat dat niet kan. Er moet een technische handeling worden verricht die de klant niet zelf kan
    Ik ben nu echte heel nieuwsgierig naar de reactie van NLex. Zoals eerder aangegeven ontbinding contract om niet geleverde diensten.
    NLE
    Beste meneer Vis,

Ik heb u geprobeerd te bellen, maar ik kreeg u helaas niet te pakken.

De reden dat ik u belde was om uw klacht te bespreken. De lijn naar uw nieuwe adres is opgeleverd op 4 september. Het gaat om een koper lijn via een is/ra punt en geen glasvezel. U heeft aangegeven dat er een glasvezel aansluiting zit en dat het daarom niet lukt met installeren.

Als er geen signaal binnen komt via uw koper lijn dan kunnen we KPN daarvoor aansturen om te onderzoeken, maar dan hebben we wel meer informatie nodig. Zoals, welke lampjes er branden op de Experiabox, hoe zit het aangesloten, wat voor aansluiting zit het op aangesloten. Ook als het is/ra punt defect is of ontbreekt kunnen we ze voor aansturen.

Als u liever gebruik wilt maken van glasvezel dan kan dat, maar dan hebben we schriftelijk toestemming nodig dat u akkoord gaat met de prijsverhoging van koper naar glasvezel verbinding. En we moeten weten welk pakket u wilt. Als we dat hebben dan duurt zo’n upgrade altijd gemiddeld 14 dagen. Sneller kunnen we dat niet opleveren.

U gaf aan inmiddels te zijn overgestapt we het abonnement hebben verhoogd. Dat is niet het geval, het abonnement is nog steeds even hoog. In juli en augustus zijn de facturen iets hoger uitgevallen, maar dat komt omdat u belkosten heeft gemaakt. We hebben alleen aangegeven dat als u wilt upgraden naar glasvezel, dat er dan een verhoging in het abonnement komt. Maar dat komt dan omdat het abonnement veranderd van een koper aansluiting naar een glasvezel aansluiting.

Vervelend om te horen dat u 10 minuten in de wacht heeft moeten zitten zonder iemand aan de lijn te krijgen. Gemiddeld zijn de wachttijden zo’n 5 minuten, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er net een heel druk moment is waardoor de wachttijd wat langer is. We proberen dat zo veel mogelijk te voorkomen, maar het is niet uit te sluiten dat het wel eens gebeurt. Ook heeft u meerdere mails naar ons gestuurd, waar we nog niet op allemaal hebben kunnen antwoorden. U begrijpt dat wij op een dag een heleboel mails binnen krijgen en dat het voor ons niet mogelijk is om daar meteen op te reageren en dat daar soms een paar dagen overheen gaan. Omdat er bij ons ook geen mobiel telefoonnummer bekent is konden we u ook niet bellen over uw probleem.

U heeft meerdere keren aangegeven dat er een monteur moet komen via de mail. Maar dan moeten we wel weten waarvoor. Als er een probleem zit in de infrastructuur buitenshuis, dan moeten we daar KPN voor aansturen en zoals hierboven aangegeven hebben we daar meer informatie voor nodig. Als u hulp nodig heeft met installeren kunnen we een installatie monteur inplannen, maar dat moeten we dan samen met u doen en aangezien we samenwerken met een extern installatiebureau is een afspraak altijd twee werkdagen in de toekomst.

Ik raad u aan om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice om de situatie op te kunnen lossen. Als u besluit over te stappen naar een andere provider dan worden de resterende maanden dat u nog onder contract staat in rekening gebracht op de eindnota.

Met vriendelijke groeten,
    Team webcare NLEx
    Eric
    Toch apart...diverse mails met de juichende kreet u bent aangesloten terwijl dat duidelijk niet het geval was en is...experiabox geeft aan geen service. Ik kreeg van jullie een mail dat Ik een NT box nodig zou hebben en die zou rond 4 september naar mij worden verzonden maar uiteraard nooit ontvangen. Dat het abonnement dan iets duurder uit zou vallen was voor mij geen bezwaar. Waarschijnlijk ging dat mailtje daar over.

En dat ik om een monteur vroeg moge dunkt mij duidelijk zijn gezien het probleem.

Waar het om gaat is dat jullie zeggen te hebben geleverd terwijl dat niet het geval was.Geen signaal op de copper.

Als de KPN zelf aangeeft dat er een technische handeling moet worden verricht die de klant zelf niet kan doen,hoe kunnen jullie mij dan aangesloten hebben?

Dat ik 10 minuten moest wachten bij 088 klantenservice kunt u met 5 vermenigvuldigen. Iedere keer weer dat irritante muziekje en geen medewerker aan de lijn. Ik heb op diverse tijdstippen gebeld.

Kortom...ik ben er wel klaar mee vandaar mijn overstap.vertrouwen in uw organisatie is weg.

Oplossing...ontbinding contract zonder kosten wegens niet leveren diensten
    Eric
    Nou, wel weer een factuur en nog steeds geen internet. Uiteraard kan men mij niet op de vaste lijn bereiken omdat er geen signaal op zit. Zo lang ik geen internet heb betaal ik de factuur niet.Zou wel netjes zijn als NLex eens reageert
    Nogmaals mijn oplossing..ontbinding contract zonder bijkomende kosten omdat NLex in gebreke blijft ondanks aandringen de zaak alsnog in orde te maken.

NLE
    Beste meneer Vis,

Zoals eerder aangegeven is een kosteloze opzegging niet aan de orde. Wij blijven bij ons eerder gemelde standpunt.

We kunnen voor u de volgende dingen doen.
    • Samen met u proberen de koper installatie af te ronden.
    • Een installateur inplannen om te installeren.
    • Een upgrade naar glasvezel in werking stellen.

Voor een upgrade kunt u een mail sturen met schriftelijk toestemming en daarin aangeven welk pakket u wil. 50Mb, 100Mb of 500Mb. U kunt dat mailen naar klanten@nlex.nl
    Voor de andere opties kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice op nummer; 088-7307377

We zien dat er een aanmelding loopt bij een andere provider. Als dit contract beëindigd wordt dan worden de resterende maanden in rekening gebracht. Een kosteloze ontbinding van het contract kunnen we op dit moment niet in orde maken.

Met vriendelijke groeten,
    Team webcare NLEx

Eric
Dat ze het alsnog in orde willen maken waarmee ze zelf aangegeven geen internet te leveren. Zij blijven in gebreke maar blijven wel incasseren.De geboden oplossing is onacceptabel omdat ik.na talloze mailtjes waar nergens op in wordt gegaan behalve het standaard u bent aangesloten,inmiddels een andere provider heb. Ik raad iedereen aan nooit met NLex in zee te gaan. Je kunt beter een paar euro meer betalen dan deze ellende. Geen levering en toch betalen. Ongelooflijk slechte provider is dit waar men klantenservice heeft afgeschaft

Ook een klacht indienen over NLE?