Klacht NLE: Herinneringsnota betreffende niet meer te leveren energie

# 131988
L.A. Ophuijsen

NLE incasseert per 25 september 2015 2 x het termijnbedrag: 1 x betreffende de reeds geleverde energie in de afgelopen maand + 1 x betreffende de nog te leveren energie in de komende maand. De aankondiging daarvan was voor mij reden om over te stappen, hetgeen gerealiseerd werd per 18 september 2015 (dit kon om bovengenoemde reden kosteloos). Per 25 september heb ik 1 termijnbedrag laten incasseren (geleverde energie) en 1 termijnbedrag geweigerd (energie zou niet meer worden geleverd).
Vorige week ontving ik een correcte eindnota.
Desondanks staat NLE op het betalen van het termijnbedrag over de nog te leveren energie, die bij mij dus niet meer wordt geleverd. Van kosteloos overstappen blijkt op deze manier geen sprake te zijn. Ik kan hiermee niet akkoord gaan.

Met het door NLE overmaken van het tegoed op mijn eindnota, is mijn overstap naar een andere leverancier afgerond en zijn er vice versa geen financiële claims meer.

L.A. Ophuijsen
    NLE reageert tot nu toe niet. Ook heb ik geen ontvangstbevestiging ontvangen van mijn 2 bezwaarmails, zoals na het versturen daarvan was aangekondigd op de site en zoals ik in het verleden altijd wel kreeg.
    NLE

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Wij hebben u gebeld om uw klacht te bespreken, helaas hebben wij u niet kunnen bereiken.

U bent overgestapt per 18 september 2015. Omdat wij de termijnbedragen aan het begin van de maand opmaken, hebben wij het termijnbedrag van september en oktober omstreeks 25 september 2015 geïncasseerd. U heeft het termijnbedrag van oktober gestorneerd.

Uw eindnota is inmiddels opgemaakt. Op uw eindnota is een tegoed ontstaan. Het tegoed van uw eindnota is inmiddels verrekend met het openstaande termijnbedrag van oktober. U zal dan ook geen betalingsherinneringen meer ontvangen.

Wij hebben op uw eindnota het termijnbedrag van oktober meegenomen als een betaald bedrag en in mindering gebracht op de kosten van uw verbruik. Om deze reden wordt het tegoed met het openstaande termijnbedrag verrekend.

Het tegoed van €269,04 wordt omstreeks 15 oktober 2015 aan u uitgekeerd.

NLE Klantenservice
    L.A. Ophuijsen
    Afhandeling geaccepteerd, na overleg met consumentenbond.
    NLE heeft in eerste instantie niet helder gecommuniceerd + de eindnota na overstap niet correct opgesteld c.q. gespecificeerd:
    - Data energielevering betrof 5 termijnen.
    - Afrekeningsbedrag betrof 6 termijnen.

L.A. Ophuijsen

Ook een klacht indienen over NLE?