Klacht NLE: Ik wil niet betalen voor diensten die volgens contract niet geleverd zijn.

Poes Luna

Ik heb bij Youfone op 25 nov.2018 een nieuw 3 in 1 contract afgesloten met ingangsdatum 5dec.2019.Tot mijn verbazing was op 27 nov.2018 de verbinding van internet en TV.en Telefoon verbroken bij NLEx terwijl mijn contract bij NLEx t/m 4 Jan.2019 loopt.Ik heb 6 weken zonder internet en TV en tel. gezeten.Nu hebben ze wel met autm.incasso deze periode geld van mijn bankrek. gehaald en ook nog een factuur voor jan.2019 gestuurd.Ik heb eind nov.2018 telefonisch mijn contract op gezegd maar pas op 4 dec.2019 een bevestiging gekregen.

Ik wil het geld terug wat ik teveel betaald heb van 27 nov.2018 t/m 4 dec.2019 en dat de factuur van jan.2019 verwijderd wordt voor er weer een aanmaning komt van E,15,-

Beste meneer/mevrouw,

Wij geven u graag een uitleg.

U sloot met NLEx een vast alles-in-1-contract af voor de periode 5 januari 2018 tot en met 4 januari 2019. Dit betekent dat u, ongeacht of u gebruikmaakt van de diensten, dient te betalen voor deze periode.

Dat uw nieuwe provider te vroeg de diensten startte, is niet aan NLE te wijten. Hiervoor kan u beter contact met uw nieuwe provider opnemen.

Wij kunnen u dan ook niet meedelen dat er kosten worden gecrediteerd, wij verzoeken u dan ook vriendelijk om tot betaling over te gaan.

Poes Luna
    Als ik een contract afsluit dan doe ik dat om er zeker van te zijn dat er geleverd wordt wat er instaat en dat ook de levertijd nagekomen wordt. Dat is dus van 5 jan.2018 t/m 4 jan.2019.NLE is het niet nagekomen en heeft dus contractbreuk gepleegd.Dat het de schuld van een nieuwe provider zou zijn is geen waar omdat ik aangegeven heb, bij een andere provider, dat als ik daar een nieuw contract zou tekenen dat op 5 jan.2019 in zou gaan.Ik ben door NLE ook nooit op de hoogte gebracht dat het contract verbroken zou worden op 27 nov. 2018 .In jullie antwoord op mijn eis op terug betaling, komt NLE met de mededeling dat ik dien te betalen voor het gebruik van de geleverde diensten (die dus niet geleverd zijn).Het is gemakkelijk om een ander de schuld te geven maar zou eerst de hand in eigen boezem(dusNLE) steken.Ik heb 5 weken internet via hotspot moeten kopen wat mij heel veel geld heeft gekost.Het is niet alleen het contractbreuk die gepleegd is maar heb ook het gevoel dat ik met oplichting te maken heb. Omdat NLE geld van mijn bankrekening gehaald heeft zonder er diensten voor te leveren.Ik verwacht dus dat het teveel betaalde geld snel terug gestort wordt.
    Beste meneer/mevrouw,

Wij kunnen hierin niets voor u betekenen. Zoals aangegeven heeft uw nieuwe provider ervoor gezorgd dat u geen gebruik meer kon maken van Alles-in-1 via NLEx. Wij raden u daarom aan om contact met uw nieuwe provider op te nemen en uw klacht daar in te dienen.

Uiteraard vinden wij het jammer om te horen dat u ontevreden bent, wij zullen echter niet overgaan tot het aanbieden van een compensatie.

Poes Luna
    Ik heb al 2 keer aangegeven dat op het moment dat mijn verbinding verbroken werd bij NLE ik geen contact heb gehad met een nieuwe provider. Een contract had en altijd mijn betalingsverplichtingen na gekomen ben. Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering en mijn klachten met daarbij de antwoorden van NLE doorgestuurd. Die antwoordde; " dat NLE actie had moeten ondernemen op het moment dat ik afgesloten werd. Ik had nog geen overeenkomst met een nieuwe provider". Mijn rechtsbijstandsverzekering heeft mij gewezen op de NLE klanten reviews op de sites van: energieleveranciers.nl en van prijsvergelijken.nl. Ze waren zeer verbaasd over de vele negatieve reacties daarop. Met mijn rechtsbijstandsverzekering heb ik afgesproken dat het geld dat teveel is afgeschreven van mijn bankrekening binnen twee weken terug betaald moet zijn. Als dit niet gebeurt, zal de verzekering het van mij overnemen. De kosten die ze dan zullen maken, worden bij NLE verhaald.
    Beste meneer/mevrouw,

Wij hebben u eerder van ons standpunt voorzien. Wij kunnen hierin helaas niets voor u betekenen en zullen om die reden ook overgaan tot sluiting van uw klacht.

Poes Luna
De klacht is afgehandeld met de mededeling dat NLE voor mij niets kan betekenen. het verbaast mij niets want de meeste klachten worden zo afgehandeld. Altijd is er een ander de schuldige. Je hoeft de reviews over NLE maar op internet te bekijken en je kan zien wat er met de klachten gebeurd. Contact per mail is niet mogelijk en telefonisch duurt het 30 tot 60 minuten. De korting die je de eerste maanden krijgt wordt tegen het einde van je contract weer terugbetaald door je eerder af te sluiten maar je wel te laten betalen. NLE durfde zelfs nog een factuur te sturen voor een periode dat mijn contract al was afgelopen. Ik zal dan ook nooit meer een contract bij NLE afsluiten want ze houden er duistere praktijken op na. Je zou het ook oplichting kunnen noemen.

Ook een klacht indienen over NLE?