Opgelost door NLE: Jaarnota klopt niet, NLE wil niet toegeven
Details
De klacht
In zomer 2013 zonnepanelen aangeschaft. Verwachtte meer te leveren dan verbruik, NLE gevraagd hoe ze hiermee om zouden gaan, ook omdat ik een oude meter heb. Schriftelijk antwoord: ....Wanneer u boven de grens van uw eigen verbruik energie teruglevert aan het elektriciteitsnet, ontvangt u per kWh enkel het kale leveringstarief."2. Bij de eerste jaarnota in april 2014 was er nog geen sprake van meer levering dan verbruik, dus niets aan de hand.
3. Bij de tweede jaarnota (april 2015) was er wel meer levering dan verbruik (500kwh). Bij het ontvangen van de jaarnota bemerkte ik dat NLE uit eigen initiatief de meterstand 2000kwh had verhoogd.
4. NLE excuseert en stuurt nieuwe jaarnotas 2014 en 2015, waarbij de beginstand (de stand waarmee ik in 2014 overstapte naar NLE) met 1000kwh is verlaagd. Drie keer geprobeerd uit te leggen dat dit fraude is, maar ze blijven volharden dat ze niks fout doen en dat ze niet kunnen rekenen met meter die terugloopt. Ten einde raad inmiddels.
De oplossing
Correctie van de jaarnota's naar de oorspronkelijk opgegeven en juiste begin meterstanden, niet weer een andere aanpassing aan opgegeven en correcte tussen- of eind-meterstanden, zodat ik niet voor 1000kwh opgelicht wordt, plus compensatie voor alle tijd die ik erin heb moeten stoppen.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.