Opgelost door NLE: Jaarnota klopt niet, NLE wil niet toegeven

# 121964
mvb1980

In zomer 2013 zonnepanelen aangeschaft. Verwachtte meer te leveren dan verbruik, NLE gevraagd hoe ze hiermee om zouden gaan, ook omdat ik een oude meter heb. Schriftelijk antwoord: ....Wanneer u boven de grens van uw eigen verbruik energie teruglevert aan het elektriciteitsnet, ontvangt u per kWh enkel het kale leveringstarief."
2. Bij de eerste jaarnota in april 2014 was er nog geen sprake van meer levering dan verbruik, dus niets aan de hand.
3. Bij de tweede jaarnota (april 2015) was er wel meer levering dan verbruik (500kwh). Bij het ontvangen van de jaarnota bemerkte ik dat NLE uit eigen initiatief de meterstand 2000kwh had verhoogd.
4. NLE excuseert en stuurt nieuwe jaarnotas 2014 en 2015, waarbij de beginstand (de stand waarmee ik in 2014 overstapte naar NLE) met 1000kwh is verlaagd. Drie keer geprobeerd uit te leggen dat dit fraude is, maar ze blijven volharden dat ze niks fout doen en dat ze niet kunnen rekenen met meter die terugloopt. Ten einde raad inmiddels.

Correctie van de jaarnota's naar de oorspronkelijk opgegeven en juiste begin meterstanden, niet weer een andere aanpassing aan opgegeven en correcte tussen- of eind-meterstanden, zodat ik niet voor 1000kwh opgelicht wordt, plus compensatie voor alle tijd die ik erin heb moeten stoppen.

NLE
    Geachte meneer,

Zojuist hebben wij telefonisch contact met u opgenomen en uw klacht besproken. Wij bedanken u voor het prettige telefoongesprek.

Vanwege uw terugdraaimeter in combinatie met zonnepanelen is er een minverbruik ontstaan op het tweede telwerk van uw elektriciteitsmeter. Dit kunnen wij helaas niet direct verwerken op uw jaarnota.

Om dit minverbruik toch te verwerken, hebben wij de beginstand van het tweede telwerk van uw elektriciteitsmeter aangepast naar de doorgegeven meterstand van 28 april 2015. Op deze manier wordt er op uw jaarnota’s 0 kWh elektriciteit voor dit telwerk in rekening gebracht. Voor het minverbruik is er een handmatige correctiefactuur opgemaakt.

Zoals telefonisch besproken hebben wij u zojuist een e-mail verstuurd. In de e-mail vindt u de correctiefactuur en een uitleg van de uitgevoerde correctie.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van onze e-mail, vernemen wij dit graag van u.

NLE Klantenservice
    mvb1980
    Helaas heeft niemand mij in de afgelopen maanden over de email of telefonisch verteld over de handmatige correctienota naast de jaarnota. Dan was het probleem meteen opgelost (ik neem maar aan dat ze handmatige correctienota niet nu is verzonnen omdat NLE doorheeft dat ik me niet laat besodemieteren). Beetje jammer dat je zo moet escaleren om een medewerker te krijgen die er wat van snapt.

mvb1980

Ook een klacht indienen over NLE?