Klacht NLE: Jaarnota willens en wetens onjuist en te hoog!

Klachtnummer
# 366657
Gebruiker
RvW
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Stukje verbruik van de Jaarnota klopt niet met de afgesproken tarieven en er wordt energiebelasting geheven over een aantal niet genoten kwh.
Verder gaat mijn nieuwe contract, buiten mijjn toedoen, 5 weken later in dan afgesproken waardoor ik een variabel en veel hoger tarief moet betalen over de tussenliggende periode.
Ik heb hierover telefonisch meerdere malen contact gehad (totaal zeker 1,5 √° 2 uur) en een specificatie van mijn correctie heb ik op advies van de klantenservice reeds enkele weken geleden aan NLE Incasso per email toegezonden.
Overigens heb ik toen ook het door mij berekende juiste eindtotaal (te laat) aan NLE betaald maar het blijft vanuit NLE ijzig stil en zal volgens de netbeheerder eind mei worden afgesloten omdat NLE hiertoe reeds opdracht heeft gegeven.
Het gaat over een restbedrag van een slordige 55 euro inclusief de 40 euro die ze willen omdat ik te laat zou hebben betaald.
Mijn stelling is dat ik niet betaal voor niet geleverde diensten en/of goederen.
En voor zover nodig zal ik ook alles uit de kast halen om dit kwaad te bestrijden!

De oplossing

Respecteren van de afspraken die we (aantoonbaar) hebben gemaakt, een juiste jaarnota, het opheffen van de geplande afsluiting voor electra en gas door enexis.
Enig excuus zou wellicht ook op zijn plaats zijn...

1 reactie

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Naar aanleiding van uw klacht, heb ik een e-mail toegestuurd. Ik ga voor u aan de slag en ik kijk uit naar uw reactie.

    Voor nu wens ik u een fijn weekend toe.
    Met vriendelijke groeten,
    NLE klachtenafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen