Klacht NLE: Klacht 2016 GEEN VERBRUIK ELEKTRA ,

mherpeli

Waarom is mijn termijnbetaling gewijzigd door NLE naar 89 euro en is het verwacht elektraverbruik 2076 kwh .
Ik heb geen verbruik van elektra enkel teruglevering zie meterstanden van 2015.
Mijn verbruik word geregistreerd met slimme meter , verbruik en teruglevering is afzonderlijk dat is ook wat vermeld staat op de site voor het bepalen van het juiste termijnbedrag .
Ik heb enkeltarief
Het is om moedeloos van te worden dat niemand bij NLE de moeite neemt om dit meermaals aangeven probleem op te lossen .

gegevens aanpassen aan verbruik van slimme meter EN MET SPOED TERUGBETALEN
TE HOGE TERMIJNBEDRAGEN .

Geachte heer,

Zoals uitgelegd wordt uw jaarnota rond 19 februari 2016 verzonden. Ieder jaar berekenen wij bij de opmaak van de jaarnota een nieuw termijnbedrag. Dit termijnbedrag wordt berekend aan de hand van een gemiddeld verbruik dat wij ontvangen van uw netbeheerder. Hierbij wordt de teruglevering niet meegerekend.

Uw termijnbedrag is vastgesteld op €89,00. Graag vernemen wij van u naar welk bedrag u het termijnbedrag wilt verlagen. Wij attenderen u erop dat het minimale termijnbedrag €20,00 bedraagt.

Wij vragen u om de jaarnota af te wachten. Indien u hierover nog vragen heeft dan horen wij het graag.

Voor de volledigheid laten wij u weten dat niet NLE, maar Klachtenkompas uw klachten verwijdert. Het is namelijk niet de bedoeling dat u voor iedere reactie een nieuwe klacht opstart. Indien u wilt reageren dan kunt u dit in de lopende klacht doen.

maandtermijn 30 euro per direct
    wat u beweerd omtrent verbruiksgegevens klopt niet er staat vermeld op mijn verbruik dat er rekening is gehouden met teruglevering bij aparte registratie van teruglevering wat bij mij het geval is !!!!!
    misschien toepassen wat op de site is vermeld en communiceren
    als er iets gewijzigd wordt
    Ik neem aan dat ik hierover een mail ontvang met bevestiging.
    groet
    Geachte heer,

Het klopt dat wij in de berekening van het termijnbedrag op Mijn NLE rekening houden met uw teruglevering. De berekening van het termijnbedrag op de jaarnota vindt plaats op basis van uw standaard jaarverbruik. Dit is een gemiddeld verbruik dat wij ontvangen van de netbeheerder. Dit is niet hetzelfde als het verbruik op Mijn NLE. Zoals aangegeven wordt hierbij géén rekening gehouden met uw teruglevering.

Op uw verzoek hebben wij het termijnbedrag aangepast naar €30,00. U ontvangt hiervan een aparte bevestiging.

Daarnaast zullen wij u, zoals door u verzocht, een reactie per e-mail toesturen.

Gasprijs contract = 0, 588 MET VAST CONTRACT
    gasprijs mijn gegevens = 0,672
    betaald op jaaroverzicht 0,672
    OPLICHTING !!!!!!!
    Geachte heer,

Wij geven u graag een reactie op de door u ingediende klachten van 27 en 28 februari 2016.

Het bedrag van - €53 ziet u op de jaarnota onder het kopje “openstaande bedragen”. Hier achter staat nummer 9 vermeld. Op het derde blad van uw jaarnota ziet u een specificatie van nummer 9. Te zien is dat de actiekorting van €100,00 wordt verrekend met het termijnbedrag dat is opgemaakt op 11 februari 2016. Vervolgens blijft er een tegoed over van €53,00. Dit bedrag is bij het tegoed van €496,26 opgeteld. In totaal ontvangt u derhalve een bedrag van €549,26

In februari brachten wij een termijnbedrag van €47,00 in rekening. U paste op 30 januari 2016 uw termijnbedrag aan via Mijn NLE. Wij stuurden u diezelfde dag een bevestiging waarin wij aangaven dat het termijnbedrag van €47,00 zou ingaan per het betaalmoment in februari. Nadien heeft u het termijnbedrag aangepast. Uw huidige termijnbedrag bedraagt zoals afgesproken €24,00.
    Het termijnbedrag van €47,00 wordt als tegoed verwerkt op uw volgende jaarnota.

Het klopt dat de tarieven inclusief energiebelasting, opslag duurzame energie en btw verschillen van de tarieven op uw contract. U vroeg uw contract aan op 12 oktober 2014. Op het contract staan de tarieven inclusief energiebelasting, opslag duurzame energie en btw per 2014 vermeld. U vroeg het contract immers in dat jaar aan. De overheid kan de belastingen ieder jaar aanpassen. Deze wijziging geldt voor iedereen en wordt dus ook doorgevoerd in uw tarief. Het kale leveringstarief, het tarief zonder belastingen en btw, heeft u voor de periode van uw contract vastgezet. Dit kunt u zien op het tweede blad van de jaarnota.

Indien u nog vragen heeft dan horen wij dit graag.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?