Klacht NLE: Lozen afspraken
Details
De klacht
In juli van dit jaar ben ik benaderd door de nle om een eventuele overstap te maken, ik heb toen verteld dat ik dat best wel wilden overwegen maar dat ik pas een half jaar bij mijn toen de tijd huidige leverancier zat en dat hun dat jaar daar voor ook een boete hadden betaald. Dus als ik in juli zou overstappen naar de nle zou ik 2 boetes krijgen 1 van wegen het overstappen naar de nle en 1 voor een terugbetaling van de vorige boete die toen is vergoed voor mij. Maar deze zou komen te vervallen na 1 jaar klant zijn. Ik heb de nle laten weten dat ik er even over na zou denken. Uiteindelijk heb ik toch helaas besloten om de overstap te maken want volgens de klantenservice kon mijn start datum later ingepland worden zodat ik geen boete zou hoeven terug te betalen en ik alleen 1 boete zou krijgen die de nle vergoed. Van te voren nog een keer gebeld voor de zekerheid om na te checken of ik dan echt kosteloos zou kunnen over stappen maar dat zou allemaal kunnen. Zo gezegd zo gedaan liep alles volgens afgesproken totdat ik mijn eindafrekening kreeg van mijn vorige leverancier waar ik tot mijn grote verbazing 2 boetes heb betaald. Ik ben maar een jonge dame van 21 jaar die alles alleen moet betalen en zich keihard uit de naad werkt om elke maand rond te komen. Ik heb altijd express te veel betaald per maand zodat ik altijd eind van het jaar een leuke verassing heb maar dit jaar was dat niet het geval en kon ik al mijn geld inleveren door een fout van de nle, ik weet dat er een CER/SER systeem is waar alles over mijn contract geregistreerd staat , startdatum, einddatum en ook de datum vanaf het moment dat ik kosteloos zou kunnen overstappen. En daar is dus ondanks dat ik er voor heb gebeld niet goed naar gekeken. Ik heb onder tussen meerdere malen de klantenservice gebeld en die geven ook aan, ja mevrouw er is een fout gemaakt maar daar kunnen we niks meer aan doen etc etc, ik heb een mail gestuurd waar ook niet op word gereageerd. Het enige wat mij verteld word is dat ik 1 boete kan declareren en die andere boete die ik door hun fout heb gehad moet ik maar zelf betalen. Ik zit nu tot me nek in de financiële problemen door de NLE en ik vind het afschuwelijk dat ik niet serieus word genomen. Ik raad IEDEREEN af om klant te worden van de NLE, zeer klantonvriendelijkheid bedrijf en er worden lozen afspraken gemaakt. Het moment dat ik kan overstappen ben ik ook zo snel mogelijk weg!!De oplossing
Ik wil dat ze hun fout erkennen en mij mijn geld terug betalen die ik door hun fout heb moeten betalen! Dus dat ze de overstap boeten vergoeden maar ook de boete van het te vroeg overstappen want als hun gewoon in het CER systeem hadden gekeken hadden ze kunnen zien dat ik 2 boetes zou moeten betalen en ondanks dat ik er voor gebeld heb hebben ze dat dus niet gedaan en moet ik voor hun fout opdraaien.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.