Klacht NLE: Lozen afspraken

irenelouiselucia

In juli van dit jaar ben ik benaderd door de nle om een eventuele overstap te maken, ik heb toen verteld dat ik dat best wel wilden overwegen maar dat ik pas een half jaar bij mijn toen de tijd huidige leverancier zat en dat hun dat jaar daar voor ook een boete hadden betaald. Dus als ik in juli zou overstappen naar de nle zou ik 2 boetes krijgen 1 van wegen het overstappen naar de nle en 1 voor een terugbetaling van de vorige boete die toen is vergoed voor mij. Maar deze zou komen te vervallen na 1 jaar klant zijn. Ik heb de nle laten weten dat ik er even over na zou denken. Uiteindelijk heb ik toch helaas besloten om de overstap te maken want volgens de klantenservice kon mijn start datum later ingepland worden zodat ik geen boete zou hoeven terug te betalen en ik alleen 1 boete zou krijgen die de nle vergoed. Van te voren nog een keer gebeld voor de zekerheid om na te checken of ik dan echt kosteloos zou kunnen over stappen maar dat zou allemaal kunnen. Zo gezegd zo gedaan liep alles volgens afgesproken totdat ik mijn eindafrekening kreeg van mijn vorige leverancier waar ik tot mijn grote verbazing 2 boetes heb betaald. Ik ben maar een jonge dame van 21 jaar die alles alleen moet betalen en zich keihard uit de naad werkt om elke maand rond te komen. Ik heb altijd express te veel betaald per maand zodat ik altijd eind van het jaar een leuke verassing heb maar dit jaar was dat niet het geval en kon ik al mijn geld inleveren door een fout van de nle, ik weet dat er een CER/SER systeem is waar alles over mijn contract geregistreerd staat , startdatum, einddatum en ook de datum vanaf het moment dat ik kosteloos zou kunnen overstappen. En daar is dus ondanks dat ik er voor heb gebeld niet goed naar gekeken. Ik heb onder tussen meerdere malen de klantenservice gebeld en die geven ook aan, ja mevrouw er is een fout gemaakt maar daar kunnen we niks meer aan doen etc etc, ik heb een mail gestuurd waar ook niet op word gereageerd. Het enige wat mij verteld word is dat ik 1 boete kan declareren en die andere boete die ik door hun fout heb gehad moet ik maar zelf betalen. Ik zit nu tot me nek in de financiële problemen door de NLE en ik vind het afschuwelijk dat ik niet serieus word genomen. Ik raad IEDEREEN af om klant te worden van de NLE, zeer klantonvriendelijkheid bedrijf en er worden lozen afspraken gemaakt. Het moment dat ik kan overstappen ben ik ook zo snel mogelijk weg!!

Ik wil dat ze hun fout erkennen en mij mijn geld terug betalen die ik door hun fout heb moeten betalen! Dus dat ze de overstap boeten vergoeden maar ook de boete van het te vroeg overstappen want als hun gewoon in het CER systeem hadden gekeken hadden ze kunnen zien dat ik 2 boetes zou moeten betalen en ondanks dat ik er voor gebeld heb hebben ze dat dus niet gedaan en moet ik voor hun fout opdraaien.

NLE
    Beste mevrouw,

Op 19 juli 2018 ontvingen wij uw aanmelding voor het energiecontract. Dezelfde dag stuurden wij het energiecontract toe met geplande startdatum 22 augustus 2018.

U heeft ons vervolgens per e-mail verzocht de levering te starten per 29 november 2018, hetgeen NLE in orde maakte. Van het te vroeg starten van de levering, zoals u stelt, is geen sprake. Wij hebben conform uw verzoek gehandeld.

Van afspraken die u maakt met een andere energieleverancier is NLE niet op de hoogte. Evenmin kunnen wij niet controleren in het CER dat u meerdere boetes dient te voldoen. Wij kunnen hier alleen in terugvinden wat de einddatum is van het huidige contract.

Wij kunnen u dan ook niet anders informeren dan dat onze Klantenservice reeds deed. U kan bij ons een verzoek indienen voor de boetevergoeding, dit geldt echter alleen voor de opzegvergoedingen van de leverancier van wie NLE de levering overnam.

NLE Klachtafhandeling
    irenelouiselucia
    Ik heb inderdaad per mail bevestigd dat mijn contract 29 november in kon gaan aangezien mij laatste betaaltermijn bij mijn vorige leverancier november was, maar alsnog ik heb zelf ook in de energiewereld gewerkt , ook met een CER systeem een soort register is dat en daar staat altijd duidelijk de startdatum van het contract aangegeven en aangezien ik had gebeld 2x en gezegd dat ik een boetevergoeding had gehad van de vorige maatschappij was het aan de NLE om goed te kijken of ik dan wel echt kosteloos zou overstappen aangezien ik daar 2x voor heb gebeld om het zeker te weten en mij door de klantenservice van NLE 2x is bevestigd dat de 29e van november geen probleem zou moeten zijn dus hoe dan ook blijft het een fout aan jullie kant! En ik vind het dan ook niet echt kunnen dat ik die extra boete ook zelf moet betalen aangezien ik jullie duidelijk heb uitgelegd als ik 2 boetes krijg wil ik nog niet overstappen. En als jullie daadwerkelijk niks hier aan gaan doen wat andere maatschappijen wel doen want ik heb ook andere maatschappijen de situatie verteld om te kijken hoe hun het zouden oplossen en 9 van de 10 vertellen mij dat als hun te vroeg leveren waardoor de klant een extra boete krijgt dat ze de klant daarin tegemoet komen en daar is bij jullie geen spraken van , want ik vind alsnog dat ik niet serieus genomen word en ik twijfel er sterk aan om nog klant te blijven van de NLE, en ik zal ook iedereen zoals familie en vrienden etc Sterk afraden om met jullie een overeenkomst te sluiten!!
    NLE
    Beste mevrouw,

Wij vinden het jammer om te horen dat u ontevreden bent, maar kunnen u niet van een ander antwoord voorzien. Wij blijven bij ons standpunt en zullen niet overgaan tot het compenseren van opzegvergoedingen van meerdere energieleveranciers.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?