Klacht NLE: Misleidende persoonlijke email

Kikix

Het gaat om een alles in één pakket.
Aangezien mijn éénjarige contract bijna was verlopen kreeg ik een email met een verlengaanbod van NLE. In de email stonden twee links. Bij beide links kreeg ik precies hetzelfde te zien, namelijk de bedragen die gelden als ik zou verlengen. Onderaan in de email stond letterlijk het volgende:
''Let op: als je vóór maandag 11 december je contract niet verlengt, komt je huidige contract na afloop in doorlooptijd terecht. Je gaat dan €39,95 per maand betalen.''
Aangezien ik nog niet zeker wist of ik klant wilde blijven bij NLE heb ik niet verlengd. Ik ging ervan uit dat ik, zoals het in de email stond, in de doorlooptijd terecht zou komen en 39,95 euro per maand zou betalen.
Tot mijn verbazing stond in de eerstvolgende maandfactuur dat ik 54,95 euro moet betalen. Dit is 15 euro meer dan wat NLE in de email heeft vermeld. Ik heb contact opgenomen met NLE, maar het enige wat ze mij konden vertellen is dat het bedrag dat in de email staat zonder de extra pakketten is. Dit staat echter nergens in de email vermeld. Het gaat dan ook om een persoonlijke email met mijn naam in de aanhef, met de verlooptijd van mijn contract en een knopje naar een link met mijn persoonlijke verlengaanbod. Er staat nergens vermeld dat de 39,95 euro zonder de extra pakketten is of dat het exacte maandbedrag voor de doorlooptijd kan verschillen.

Inmiddels heb ik mijn contact bij NLE opgezegd en ben overgestapt naar een andere provider. Voor de laatste maand wil ik het bedrag betalen wat NLE in de email heeft vermeld, namelijk 39,95 euro.

NLE
    Beste mevrouw/meneer,

Wij vinden het erg jammer om te horen dat het voor u onduidelijk is geweest. Dit is zeker niet de bedoeling. Om u tegemoet te komen, zullen wij het verschil crediteren. Wij gaan ervan uit dat hiermee uw klacht is opgelost.

Tot slot laten wij u weten dat uw opzegging bij NLEx reeds werd verwerkt, uiteraard vinden wij het jammer om te horen dat u heeft besloten over te stappen naar een andere provider.

Groet,
    NLEx Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?