Klacht NLE: Na 10 weken nog geen RlTV en Internet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 251712
Gebruiker
TedjeV
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Eind oktober hebben wij bij NLEx wegens de aanstaande verhuizing TV & Internet aangevraagd met een gewenste ingangsdatum van 11 december 2016. 6 Weken levertijd leek ons realistisch, zeker gezien de ervaringen met eerdere providers.
Op 6 december kregen wij bericht dat men 8 december het eerste maandbedrag zou afschrijven ter verificatie en dat daarna binnen 2 weken geleverd zou worden. Wij hebben direct contact geprobeerd te zoeken, omdat we dan 11 december niet zouden halen. Telefonisch werd na 30 minuten in de wacht de verbinding verbroken.
Uiteindelijk na enkele dagdelen proberen via Whattsapp, e-mail en telefoon een reactie gekregen: “De opdracht ligt bij KPN, levering kan niet versneld worden.” En terloops ook nog even de mededeling dat ontbinding van het contract ons een boete oplevert á €300,- aangezien de bedenktijd van 9 dagen al verstreken is. (NLEx mag zelf kennelijk wel een bedenktijd van 6 weken aanhouden?!)
Tussen deze 6 december en vandaag 4 januari hebben we bijna dagelijks contact gezocht via bovenstaande middelen en uiteindelijk ook Facebook. Steeds met het zelfde antwoord: “We vragen u geduld te hebben, er wordt binnen twee weken vanaf nu geleverd.” Wel bijzonder dat men dat nu al 4 weken durft te zeggen!
Er is nog niemand die daadwerkelijk actie heeft genomen n.a.v. onze klacht of een antwoord heeft gegeven dat ook werkelijkheid werd, we worden gewoon niet serieus genomen! Fijn, zo na de verhuizing en in de kerstvakantie zonder TV en Internet, we moeten van alles regelen en uitzoeken en onze dochter wil graag zo nu en dan TV kijken. Dit is dus allemaal erg frustrerend en heeft ons veel geld gekost (belbundel, videoland… ).
NLEx Al gevraag om tegemoet te komen in de kosten maar “NLEx doet niet aan compensaties.”

De oplossing


Wat ik nu verwacht? Een telefoontje dat een monteur morgen vroeg met de juiste spullen en een grote bos bloemen in de hand e.e.a. piekfijn komt aansluiten en een riante vergoeding voor de gemaakte kosten en frustraties. En natuurlijk een helpdesk die voortaan wel fatsoenlijk bereikbaar is en ook iets anders kan doen dan loze beloftes maken en vragen om geduld.
Of doet NLEx daar ook niet aan?

3 reacties

  1. Auteur
    TedjeV
    Datum

    Jahoor, gisteren eindelijk het installatiepakket ontvangen; tegelijk met een reactie op de klacht en exact 1 maand te laat.
    samengevat de reactie op de klacht per e-mail: Excuses, we hebben er helaas niets aan kunnen doen. (alsof dat nog niet duidelijk was?) Je hoeft de eerste 3 maanden de extra pakketten niet te betalen. Joehoe!! €27,- korting, dat maakt een maand frustratie en uren van contact proberen te zoeken wel goed. En over een monteur om dan te zorgen dat het in ieder geval direct werkt, wordt natuurlijk met geen woord gerept; terwijl ik er eigenlijk al een gratis zou kunnen krijgen, want we komen bij Ziggo vandaan en dan krijg je die gratis.
    En dan de grap, ben je vol enthousiasme alles aan het uitpakken en installeren, blijkt het niet te werken. Bij het pakket zit nog een schrijven, ik dacht eerst een welkomstbrief, dus geen aandacht aan besteed: Hierbij het installatiepakket, over 3 dagen wordt het geactiveerd, je hebt hiervoor ook een activeringscode ontvangen.
    a) Waarom hebben ze na 10 weken! nog eens bijna een werkweek nodig om te activeren?
    b) Ik heb de activeringscode nooit ontvangen. Gistermiddag direct weer een app. gestuurd, maar tot op heden geen reactie. Wat een giller! Kan ik straks zeker 10 weken wachten op een nieuwe activatiecode!
    Dat belooft een fantastisch nieuw jaar te worden. Ik hoop dat ik de helpdesk niet te vaak nodig heb...
  2. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer,

    Wij vinden het natuurlijk erg jammer om te horen dat u ontevreden bent en dat uw overstap voor Alles-in-1 niet zo is verlopen zoals gepland. Wij hebben ons uiterste best gedaan om alles zo snel mogelijk voor u te regelen. Helaas is er inderdaad, zoals u aangeeft, vertraging ontstaan.

    Per e-mail en via Whatsapp heeft u inmiddels contact gehad over uw klacht. Wij hebben u tevens voorzien van de activeringscode.

    Bij uw aanmelding hebben wij u de mogelijkheid geboden voor installatie door een monteur, u heeft hiervoor niet gekozen. Mocht u dit alsnog willen, is dit uiteraard mogelijk. Wij horen graag of het is gelukt met het installeren van uw pakket of dat er alsnog een afspraak wilt maken voor installatie door een monteur.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  3. Auteur
    TedjeV
    Datum
    Jahoor. Eindelijk een monteur aangeboden, 3 dagen nadat ik het zelf heb aangesloten.

    Bedankt voor de reactie; net als alle andere communicatie mooie woorden maar geen daden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
TedjeV
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing. Het probleem is door de tijd ingehaald. Alleen een schamele compensatie.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen