Klacht NLE: Na 2 maanden nog steeds geen (versnelde) aansluiting

Hi NLE,

Na het afsluiten van mijn Alles-in-1 pakket op 30 november 2017 heb ik tot op vandaag nog steeds geen internet en TV terwijl ik een versnelde aanmelding heb aangevraagd. Deze versnelde aanmelding was dan ook de reden waarom ik NLE boven andere telecom heb verkozen. Na ongeveer 6 keer te vragen wanneer mijn pakket actief zou worden, kwamen jullie helpdesk erachter op 14 januari 2018 dat de startdatum op 2-12-18 ipv. 2-12-17 was gezet. Hierdoor is dus anderhalve maand verloren gegaan. Vervolgens is mij beloofd dat de activatiedatum van het pakket 3 februari 2018 zou worden. Nu na lange tijd hebben we de router en tv-kastje ontvangen, maar nog steeds is ons pakket niet actief. Het is nu 6 februari en ik neig het volledige pakket te cancellen. Om thuis toch nog internet te hebben heb ik via een 4g hotspot abonnement extra en onnodige kosten moeten maken.

Ook kwam ik erachter dat ons huis (een omgebouwde boerderij/kantoorpand uit jaren 50/60) een speciale ISRA aansluiting bevat. Ik kan dus ook nog niet eens testen of het pakket überhaupt bij ons werkzaam is. De vorige bewoners hadden Ziggo, iets wat wij allang hadden moeten aanvragen als ik zie hoe het bij NLE eraan toe gaat.

Na meermaals geappt en gebeld te hebben (zonder reactie) probeer ik het maar via dit forum. Graag wil ik dat ons abonnement volledig werkend is voor het einde van deze week (9 februari 2018) anders beëindig ik het contract volledig en stap ik over naar de makkelijkste oplossing: Ziggo.

Ik hoop dat jullie me serieus nemen en hierop reageren,

Coen

Werkend TV en Internet op 9 februari 2018, zo niet dan graag het contract ontbinden zodat ik naar een telecomprovider kan waar hun afspraken wel nagekomen worden.

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Uw klacht ontvingen wij in goede orde. Wij controleerden uw aanmelding voor Alles-in-1.

Het klopt dat er een onjuiste startdatum werd vermeld toen uw verzoek voor versnelde levering werd behandeld. Om deze reden werden de diensten niet op de afgesproken datum opgeleverd. Uiteraard is dit niet de bedoeling, wij bieden dan ook onze excuses aan voor het ongemak.

Per 3 februari 2018 werd de lijn opgeleverd op uw adres. Echter bleken uw diensten niet actief en is er inmiddels een afspraak gemaakt met één van onze monteurs. Wij ontvingen inmiddels de terugkoppeling van dit bezoek.

Hieruit is gebleken dat u niet beschikt over een geschikt ISRA-punt. Een herstel van het ISRA-punt brengt flinke kosten met zich mee. Wij begrijpen dat dit voor u geen optie is. Helaas kan NLEx deze kosten niet voor u vergoeden.

Om deze reden bieden wij u aan om kosteloos af te zien van het alles-in-1-contract. Wij horen graag of u hiervan gebruik wenst te maken.

Mocht u alsnog willen overgaan tot het herstellen van het ISRA-punt, zullen wij uiteraard niet overgaan tot het annuleren van de aanmelding.

NLEx Klachtafhandeling
    Beste NLEx,

Bedankt voor de reactie, dan wil ik graag afzien van het alles-in-1-contract en stuur ik de hardware terug naar jullie retouradres. Hier zal ik ook een melding op het forum over maken, zodat mijn contact daar ook op de hoogte is van de status.

Coen
    NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Wij maken dit voor u in orde, u ontvangt van NLEx nog een aparte e-mail ter bevestiging. Hierin wordt ook het retouradres bevestigd.

NLEx Klachtafhandeling
    Coen123

Ook een klacht indienen over NLE?