Klacht NLE: Niet kloppende rekeningen

R. van der Wijngaard

Goedendag,De eerste 2 afbeeldingen zijn de mail die ik van jullie vandaag kreeg. Deze klopt voor geen meter.Als laatste de afbeelding van de nota's op jullie website. Mijn klantnummer is: 63113810162en niet het klantnummer boven aan de mail. Komt de mail van jullie? Ik denk het niet.De laatste afbeelding is een afbeelding van jullie website( nota's). Deze klopt echter niet.Er staat 2 keer €2,42 op en tevens incassokosten,over de €2,42. Die €2,42 zijn de kostenvoor de electronische acceptgiro. Ik zit nu anderhalf jaar bij jullie,maar heb nog nooit viaacceptgiro betaald. Zodra mijn salaris er is maak ik het bedrag zelf over. Deze kosten en incassokosten kloppen dus niet.Gaarne deze bedragen juist berekenen en corrigeren,b.v.d.met vriendelijke groet,r.v.d.wijngaardVerstuurd vanaf mijn iPad

Kloppende rekening, zelfs vij de nieuwe nota die 25 januari betaald moet zijn,zitten weer kosten o.a. de elektronische acceptgiro die ik niet gebruik.
De eerste mail naar hun was 30 december en er waren incassokosten over de acceptgiro die ik al anderhalf jaar niet gebruik. Gevraagd om correctie,maar tot op de dag van vandaag niks van ze vernomen

Beste meneer,

Het klantnummer dat u bovenaan de e-mail ziet, is het overkoepelende klantnummer van uw aansluiting. Zoals u kunt zien in de e-mail is de e-mail aan u gericht, deze is dan ook voor u bestemd.

U heeft zich bij NLE aangemeld met de betaalwijze 'Automatische incasso'. Daar wij meerdere keren het termijnbedrag niet succesvol hebben kunnen incasseren, is uw betaalwijze gewijzigd naar 'Acceptgiro/Betaalmail'. Dit betekent dat u maandelijks van NLE een factuur krijgt voor het betalen van uw termijnbedrag, naast de factuur die u jaarlijks ontvangt (de jaarnota).

Voor de opmaak van de facturen brengen wij €2,42 per factuur in rekening. Deze kosten brengen wij conform de voorwaarden in rekening en deze dient u dan ook te voldoen. Het is niet mogelijk om uw betalingen handmatig te verrichten zonder dat hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht.

Wanneer u deze kosten niet wenst te voldoen, adviseren wij u uw betaalwijze via Mijn NLE te wijzigen naar 'Automatische incasso'.

De betalingsherinnering die u ontving is juist opgemaakt, deze zal niet worden gecorrigeerd. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om zich te houden aan de vervaldatum van de betalingsherinnering die u ontving.

Beste meneer,

Wij vinden het erg jammer om te horen dat u ontevreden bent. Helaas kunnen wij u niet voorzien van een ander antwoord.

R. van der Wijngaard
    Wederom weer een niet kloppend antwoord van die tent. Geen enkel bedrijf rekent incassokosten over een rekening die al betaald is. Als de medewerkers van NLE een beetje kunnen lezen,zien ze dat ik almanderhalf jaar de rekening zelf overmaak. Maar lezen schijnt bij de medewerkers van NLE moeilijk te zijn.
    Godzijdank starten binnenkort weer energie veilingen. En ik hoop dat de consumentenbond nu eindelijk de NLE uitbant van die veiling
    Beste meneer,

Zoals eerder aangegeven kunnen wij u niet voorzien van een ander antwoord.

U betaalde maandelijks een gedeelte van de factuur die wij voor u opmaakten. Daar er dan een bedrag onbetaald blijft, ontvangt u hierover betalingsherinneringen. Indien u het bedrag van de betalingsherinneringen niet tijdig voldoet, brengen wij incassokosten in rekening.

Wij verstuurden u meerdere betalingsherinneringen, u ging echter niet tot (tijdige) betaling over. Om deze reden zijn er incassokosten in rekening gebracht. Deze zijn terecht in rekening gebracht, er was immers een openstaand bedrag.

R. van der Wijngaard
Hun oplossing is gewoon betalen.Zonder naar mijn betaalgeschiedenis te bekijken,anders hadden ze gezien dat ik gewoon elke maand betaal.Ze beweren dat ze me meerdere keren rekeningen hebben gestuurd. Dat is een zware leugen. Waarschijnlijk hebben ze dat dan naar een oud,niet meer in gebruik emailadres gestuurd. Beste mensen: GA NOOIT EEN CONTRACT AAN MET NLE!!!!!!

Ook een klacht indienen over NLE?