Klacht NLE: Niet luisteren, niet in 1x oplossen zeer slechte communicatie niet in 1 zit te vertellen

alex Miedema

Eigenlijk had ik de slecht review al verwijderd omdat ik dacht dat het goed zou komen, maar helaas.
1 mei is mijn schoonvader overleden en jammer genoeg had hij een contact bij NLE.
Waar bij andere bedrijven, en ja zelfs de belastingdienst alle deuren open gaan laat NLE je stikken en proberen ze over de rug van mijn overleden schoonvader honderden euro’s incasso kosten te innen.

Hier het verhaal:
1 mei is hij overleden omdat de rekeningen meteen geblokkeerd zijn, heb ik NLE in kennis gesteld omtrent het overlijden en gevraagd de incasso’s te stoppen.
Dit heb ik denk ik zo’n 3 keer moeten vragen, het lijkt wel of ze het expres doen.

Maar NLE blijft incasso’s via mail naar mijn overleden schoonvader sturen, iets wat niet mag een bedrijf moet te minste 1 brief per post sturen en mag dan pas incasso kosten in rekening brengen. (zie bijlage)

10 juli komt de eindafrekening hierin staat dat we € 243,40 terug zouden krijgen.
Hier zouden nog de maanden af gaan die niet betaald zijn 2x €107,- blijft over €29,40

5 augustus komt de echte eindafrekening daar staat in dat we €50,60 moeten betalen.
Echter vertellen ze er niet bij dat dit incasso kosten zijn die ze naar het mail adres hebben gestuurd van mijn overleden schoonvader.

Even dacht ik dat ze de €29,40 naar me zouden overmaken, maar toen ik laatst weer een keer belde hoorde ik tot me verbazing dat ik nog €50,60 moet betalen.
Inmiddels ben ik er wel klaar mee.
NLE is een bedrijf waar je geen zaken mee wil doen.

Daarom eindig ik met hun tekst:
Wij ervaren het ook zeer ongepast dat u de afspraken niet nakomt.
Een juridische procedure, waarbij u zich voor de rechter moet verantwoorden, zijn wij daarom aan het voorbereiden.

NLE is onderdeel van de niets NUTGROUP.
Daaronder vallen ook:
Budget Energie
Elegant
Energy Global
NLE
Robin Mobile

Het maakt me boos en steeds bozer hoe dit bedrijf om gaat met ze overleden klanten.
En daar kan geen geld meer tegenop ik heb het geld niet nodig.
Me schoonzusje wel daarom maak ik me er hard voor.

Graag €30,- en voor alle uren mailen telefoneren €150,- onkosten

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

Ik heb u zojuist aan de hand van klachten.nl antwoord gegeven op uw klacht. Wij zullen dit via één kanaal afhandelen.

Vooralsnog hetzelfde. Wij hadden graag gegevens van de heer Werner/Miedema willen ontvangen, zodat wij de casus goed kunnen bekijken.

Met vriendelijk groet,
    NLE Webcare

Ook een klacht indienen over NLE?