Klacht NLE: Nieuw belachelijk termijn bedrag van 7210 euro voor een twee persoons huishouden.

sad Niet opgelost

hoog termijn bedrag wat maximaal met 15% te verminderen is via de web site. Dit
jaar slaat werkelijk alles maand bedrag van 7210 euro terwijl ik maar 125 euro
verbruik.

W.G. Heijting
    De Klacht is nog steeds niet goed opgelost mijn laatste jaar afrekening laat een totaal verbruik zien van €1500 nu hebben ze weer een termijn bedrag bereknd van 217 euro.
    Hallo NLE 1500:12=125 en geen 217! Zo ontvangen jullie €1104 teveel.
    Ik wil het contract opgezegd hebben met behoud van de bonus.
    NLE
    Beste meneer,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij de jaarnota en het termijnbedrag dat werd berekend. Wij geven u graag meer uitleg.

Uit uw jaarnota blijkt dat u een groot gedeelte van uw elektriciteitsverbruik teruglevert, u rekent dus minder elektriciteitsverbruik af. Uw termijnbedrag wordt echter gebaseerd op basis van het gemiddelde verbruik in uw woning van de afgelopen 3 jaar. In dit gemiddelde verbruik wordt het aantal teruggeleverde kWh niet meegenomen. Om deze reden is uw termijnbedrag hoger berekend dan dat u had verwacht.

Wij begrijpen uiteraard dat u geen termijnbedrag dient te voldoen dat niet past bij het werkelijke verbruik (inclusief teruglevering). Wij hebben daarom uw termijnbedrag met ingang van februari gewijzigd naar €125,00. Het termijnbedrag in januari kan niet meer worden aangepast, wij zullen €20,00 incasseren zoals op 6 oktober 2016 werd bevestigd. U ontvangt van de wijziging een bevestiging per e-mail.

Ook geven wij u graag meer uitleg over het Verbruiksoverzicht dat u bijvoegde. U heeft een slimme meter, dit betekent dat wij iedere twee maanden uw meters uitlezen. Er heeft na 1 januari 2017 geen uitlezing meer plaatsgevonden, om deze reden ziet u staan dat u werkelijk 0 kWh en 0 m³ verbruikte. Wij adviseren u dan ook om de eerstvolgende uitlezing af te wachten, zodat het Verbruiksoverzicht wordt bijgewerkt.

Het is echter niet mogelijk om naar aanleiding hiervan uw contract kosteloos op te zeggen. Daarnaast heeft u op dit moment een 3-jarig energiecontract waar geen extra bonus wordt verrekend. Mocht u hierover nog vragen hebben, horen we het uiteraard graag.

NLE Klachtafhandeling
    W.G. Heijting
    ok ik wacht contract einde wel af en ga dan gauw naar ander.

W.G. Heijting
Ik vind de geboden oplossing matig. Eerst was het termijn bedrag op 7210 euro hierna dik over de 200. Zij zeggen dat het bedrag over de laatste drie jaar word berekend maar dan klopt het nog steeds niet! Ik heb ze al meerdere keren aangegeven dat ik stroom terug lever en ze zeggen dan dat ze hier rekening mee houden. Ik zie het gewoon als een verkapte financiering in hun voordeel. Daarom wil zonder extra boete kosten van dit contract af. IK BEN ZEER ONTEVREDEN OVER NLE ZOALS ZIJ MET HUN KLANTEN OMGAAN EN ZELF HUN REGELS OPSTELLEN! Ik roep iedereen op niet met NLE in zee te gaan want ze zijn niet te vertrouwen.

Ook een klacht indienen over NLE?