Opgelost door NLE: NLE Blijft incasseren na beëindiging van het contract

TRS

Wij zijn vorig jaar via de veiling van de CB overgestapt naar NLE. Dit jaar opnieuw overgestapt naar andere leverancier. Contract liep af op 6 januari. In september hebben wij een dubbele termijn moeten betalen omdat NLE voortaan vooraf incasseert. Op de jaarnota in december krijgen wij €551 terug en wordt het termijnbedrag naar beneden bijgesteld. Wij hebben dus minder gebruikt dan voorzien. Vervolgens wordt het nieuwe bedrag over héél januari geïncasseerd en nu ook nog over februari. Wij hebben nu 14 termijnen betaald i.p.v. 12. Ik heb hierover een bericht gestuurd via de website. Krijg daarvan geen ontvangstbevestiging maar na een paar dagen krijgen wij een brief dat het echt allemaal klopt. Echt niet! Ik heb de laatste betaling direct gestorneerd en ga dat ook nog doen voor de betaling van januari. Voor 6 dagen energie hoef je toch niet voor een hele maand te betalen?
Er wordt zoveel propaganda gemaakt dat je naadloos kunt overstappen van energieleverancier. Echt niet!

Een correcte afrekening tot 6 januari & excuses voor de gemaakte fout.

NLE
    Geachte heer,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u gebeld. Helaas konden wij u niet bereiken.

Graag vernemen wij wanneer u telefonisch bereikbaar bent. Indien u een schriftelijke reactie wilt ontvangen dan horen wij dit ook graag.

NLE Klachtafhandeling
    A.u.b. schriftelijk reageren.
    NLE
    Geachte heer,

In reactie op uw bericht hebben wij u een reactie per e-mail toegestuurd.

NLE Klachtafhandeling
    TRS
    Ik heb mij verrekend door de dubbele afschrijving in september maar uiteindelijk klopt het allemaal toch wel.

TRS

Ook een klacht indienen over NLE?