Klacht NLE: NLE houdt zich niet aan het voorstel en legt zonder dit aan te geven een ander contract voor

sad Niet opgelost
Marcel

De handelswijze van NLE is zeer dubieus. Men doet een voorstel en als je het accepteert blijkt in het contract dat er andere tarieven worden gehanteerd.
Bij navraag blijkt men zich niet aan het voorstel te willen houden. Nog erger, het persoonlijk aanbod is in de 30 minuten dat ik aan de telefoon hing gewijzigd. Zie bijlagen.
Aan het eind van het gesprek geven ze aan een fout in het voorstel te hebben gemaakt. Dan was het wel zo netjes om dit bij de mail van het contract aan te geven. Nu ik het zelf moet ontdekken lijkt hier opzet in het spel

Ik wil dat voorstellen netjes worden overgenomen

NLE
    Beste meneer,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en onze administratie gecontroleerd. Hieruit blijkt dat er een korte tijd een verkeerd aanbod online stond. Om die reden kreeg u een ander energiecontract toegezonden, het aanbod dat u namelijk accepteerde, was onjuist. Dit kunnen wij u om die reden ook niet aanbieden.

Wij begrijpen dat dit vervelend is, maar wij kunnen er niet voor zorgen dat u alsnog die tarieven krijgt.

NLE Klachtafhandeling
    Geachte NLE,

U gaat niet in op mijn klacht. Ik heb begrip voor fouten, maar u heeft getracht dit te verbergen. U heeft uw fout geconstateerd voordat het contract werd opgemaakt en heeft nagelaten mij hierover te informeren. Hierdoor stond ik op het punt om het contract (en dus uw fout) te accepteren als het niet op de cent had gecontroleerd.

U had mij gewoon netjes moeten informeren over uw fout, mij een gecorrigeerde aanbieding moeten sturen en het niet stiekem in het contract moeten verwerken.
    NLE
    Beste meneer,

Uiteraard hadden wij u hiervan op de hoogte gesteld, u heeft echter het energiecontract direct na ontvangst geannuleerd. In uw geval is het niet nodig geweest u apart op de hoogte te stellen, daar u het verlengingscontract reeds annuleerde.

NLE Klachtafhandeling
    Geachte NLE,

Wederom gaat u niet in op de klacht. Wat u stelt is niet te controleren.

Het was fatsoenlijk of integer geweest om vooraf of minimaal tegelijkertijd met het verzenden van het contract de fout kenbaar te maken. En dat heeft u nagelaten.

Sterker nog, u heeft tijdens het telefoongesprek mij een half uur laten wachten en ondertussen het eerder gedane voorstel op uw site gemanipuleerd. En hierdoor bent u niet geloofwaardig en heeft het alles weg van misleiding.

Vriendelijke groet,

Marcel
Men kan gewoonweg niet toegeven dat ze onfatsoenlijk hebben gehandeld. NLE heeft een fout gemaakt in de offerte. Zonder mij te consulteren hebben ze het contract aangepast. Ze hadden mij hierover bij het mailen van het contract moeten melden en dat hebben ze nagelaten. Hierdoor blijft het onduidelijk in hoeverre ze mij eventueel achteraf zouden hebben geinformeerd. Hier is duidelijk niet integer gehandeld.

Ook een klacht indienen over NLE?