Klacht NLE: NLE houdt zich niet aan het voorstel en legt zonder dit aan te geven een ander contract voor

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 337000
Gebruiker
Marcel
Datum
4 reacties

Details

De klacht

De handelswijze van NLE is zeer dubieus. Men doet een voorstel en als je het accepteert blijkt in het contract dat er andere tarieven worden gehanteerd.
Bij navraag blijkt men zich niet aan het voorstel te willen houden. Nog erger, het persoonlijk aanbod is in de 30 minuten dat ik aan de telefoon hing gewijzigd. Zie bijlagen.
Aan het eind van het gesprek geven ze aan een fout in het voorstel te hebben gemaakt. Dan was het wel zo netjes om dit bij de mail van het contract aan te geven. Nu ik het zelf moet ontdekken lijkt hier opzet in het spel

De oplossing

Ik wil dat voorstellen netjes worden overgenomen

4 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en onze administratie gecontroleerd. Hieruit blijkt dat er een korte tijd een verkeerd aanbod online stond. Om die reden kreeg u een ander energiecontract toegezonden, het aanbod dat u namelijk accepteerde, was onjuist. Dit kunnen wij u om die reden ook niet aanbieden.

    Wij begrijpen dat dit vervelend is, maar wij kunnen er niet voor zorgen dat u alsnog die tarieven krijgt.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  2. Auteur
    Marcel
    Datum
    Geachte NLE,

    U gaat niet in op mijn klacht. Ik heb begrip voor fouten, maar u heeft getracht dit te verbergen. U heeft uw fout geconstateerd voordat het contract werd opgemaakt en heeft nagelaten mij hierover te informeren. Hierdoor stond ik op het punt om het contract (en dus uw fout) te accepteren als het niet op de cent had gecontroleerd.

    U had mij gewoon netjes moeten informeren over uw fout, mij een gecorrigeerde aanbieding moeten sturen en het niet stiekem in het contract moeten verwerken.
  3. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer,

    Uiteraard hadden wij u hiervan op de hoogte gesteld, u heeft echter het energiecontract direct na ontvangst geannuleerd. In uw geval is het niet nodig geweest u apart op de hoogte te stellen, daar u het verlengingscontract reeds annuleerde.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  4. Auteur
    Marcel
    Datum
    Geachte NLE,

    Wederom gaat u niet in op de klacht. Wat u stelt is niet te controleren.

    Het was fatsoenlijk of integer geweest om vooraf of minimaal tegelijkertijd met het verzenden van het contract de fout kenbaar te maken. En dat heeft u nagelaten.

    Sterker nog, u heeft tijdens het telefoongesprek mij een half uur laten wachten en ondertussen het eerder gedane voorstel op uw site gemanipuleerd. En hierdoor bent u niet geloofwaardig en heeft het alles weg van misleiding.

    Vriendelijke groet,

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marcel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men kan gewoonweg niet toegeven dat ze onfatsoenlijk hebben gehandeld. NLE heeft een fout gemaakt in de offerte. Zonder mij te consulteren hebben ze het contract aangepast. Ze hadden mij hierover bij het mailen van het contract moeten melden en dat hebben ze nagelaten. Hierdoor blijft het onduidelijk in hoeverre ze mij eventueel achteraf zouden hebben geinformeerd. Hier is duidelijk niet integer gehandeld.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen