Klacht NLE: NLE komt haar toezegging niet na: draadloos tv kijken.

C.H. Ingebrigtsen

NLE stuurt mij een mail met een Alles-in-1-aanbod voor Internet, tv en bellen. De hoofdzakelijke reden om dit aanbod te accepteren was dat NLE onder "https://www.nle.nl/alles-in-1/televisie" aangeeft dat de tv-ontvangst draadloos is. Reden voor mij om over te stappen om een tweede tv aan te kunnen sluiten via een draadloze verbinding.
Mijn klacht:
Na ontvangst van de apparatuur van NLE blijkt dat de 2 tv-ontvangers alleen via een bekabelde aansluiting werken. Dit is niet volgens NLE's eigen opgestelde informatie.
Op "https://www.nle.nl/alles-in-1/televisie" staat:
"Heb jij in iedere kamer een tv staan? Soms kan het zijn dat het internetsignaal niet in iedere ruimte even sterk is, doordat je een grote woning hebt of een woning met dikke muren. En dat is met interactieve tv van KPN niet ideaal."

Hier wordt door NLE ondubbelzinnig aangegeven dat het tv-signaal (internetsignaal, zoals NLE het noemt) via de ether gaat. Immers, de dikte van een muur speelt totaal geen rol indien het internetsignaal voor tv-ontvangst via een kabel door deze muur (muren) gaat.
In de kamer waar de tweede tv zou komen te staan, wordt al gebruik gemaakt van een laptop met een uitstekende draadloze ontvangst van het internetsignaal. Het is echter niet haalbaar om hier een kabel naar toe te leiden.
Daarom meen ik ook dat voor deze tv "het internetsignaal in deze ruimte wel sterk genoeg is".
Daarom wil ik NLE houden aan haar eigen informatie: ik heb in een kamer een (2e) tv staan en ik wil graag zien dat voor deze tv het internetsignaal in deze ruimte sterk genoeg is , omdat in mijn situatie een grote woning of een woning met dikke muren niet van toepassing zijn.
Ik laat aan NLE per mail en per herinneringsmail weten dat er onjuiste informatie op hun site staat en dit voor mij een probleem oplevert; NLE reageert niet.
Echter ik ben van mening dat ik niet de dupe mag worden voor NLE's verkeerd opgestelde informatie.
NLE geeft op "https://www.nle.nl/alles-in-1/televisie" een alternatief aan indien NLE's eerste aansluitmogelijkheid niet zou werken: "Met de tv-verbindingsset (Devolo powerplug) kun je toch overal in huis maximaal genieten van interactieve tv van KPN!"
Ik ben een jaar geleden werkloos geraakt en wil niet buitengewone kosten maken.
Ik wil aan NLE voorstellen dat zij de Devolo aan mij leveren om mij in staat te stellen tv te kijken in een andere ruimte, zoals ik voor ogen had toen ik de overeenkomst met NLE sloot.

De tweede verbindingsset staat nu werkloos, terwijl er wel voor betaald wordt. Ik wil aan NLE voorstellen dat zij de Devolo aan mij leveren om mij in staat te stellen tv te kijken in een andere ruimte.

NLE

Beste meneer/mevrouw,

Wij vinden het erg jammer om te horen dat u ontevreden bent over Alles-in-1 en de communicatie op onze website. Wij bedanken u om deze reden dan ook hartelijk voor het doorgeven van uw feedback, echter zijn wij niet van mening dat er onjuistheden op onze website wordt gemeld.

Op onze website wordt uitgelegd dat het kan voorkomen dat een signaal niet sterk genoeg is in een bepaalde ruimte, om deze reden kunt u dan de extra tv-ontvanger bekabeld aansluiten of een Devolo-set aanschaffen. Ook op onze website worden de kosten voor deze set duidelijk vermeld.

Zoals telefonisch besproken zullen wij u geen kosteloze Devolo-set aanbieden. Indien u hiervan gebruik wenst te maken, kunt u deze aanschaffen. De kosten hiervoor dient u dan zelf te voldoen.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?