Opgelost door NLE: NLE schrijft onrechtmatige maandbedragen af en weigert deze terug te storen.

M_barucic

Een aantal weken geleden heb ik mijn nieuwbouw woning aangemeld bij NLE voor het leveren van energie. Dit was een eis vanuit de oplevering en moest binnen een week gebeuren. Aangezien ik met mijn huidige woning ook bij NLE zit, leek het mij wel zo "makkelijk" om het wederom bij NLE te doen.

Ik heb dit telefonisch geregeld en uiteraard aangegeven dat het om nieuwbouw gaat, wat dus nog wel een paar maandjes leeg staat i.v.m. verhuizen. Allemaal uiteraard "geen probleem en wordt geregeld meneer". Ondertussen heeft de NLE 2x een maandbedrag van 200 EUR afgeschreven van mijn rekening, voor het leveren van energie aan mijn leegstaande woning. Het standaardbedrag van EUR 50,- wat aangehouden wordt voor leegstaande woningen, zijn ze even vergeten.

Mij uberhapt informeren over een maandbedrag hebben ze niet gedaan. Er worden vele automatische e-mails gestuurd, maar nergens een melding. Na 20 min in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik een mevrouw aan de lijn die mij simpelweg de deur wees! Correctie / terugstoren van het bedrag kan niet! Ik moest het maar als een spaarpotje zien bij de NLE?

Wat zijn dit voor oplichtingspraktijken? Het 6-voudige van waar je recht op hebt van iemand z'n rekening afschrijven en het lekker als een spaarpotje laten staan? Als ik een spaarrekening wil, ga ik naar de bank.

Toen ik aan gaf de incasso te gaan storneren, zei de beste mevrouw dat ze dan aanmaningskosten gaan berekenen, en het mij nog meer kost. Dus mag ik straks nog meer betalen. Afschuwelijk!

Het is werkelijk te gek voor woorden wat hier gebeurt en dat het mag en kan.

Het standaard maandbedrag van EUR 50,- zou ondertussen doorgevoerd moeten zijn bij de NLE. Na aftrek van de eerste twee maandtermijnen (2x 50 EUR), blijft er nog EUR 300,- van mijn geld op de rekening van NLE staan, zonder mijn instemming en toestemming. Dit moet simpelweg worden teruggestord. Op geen enkele wijze hebben ze hier recht op!

NLE

U mag de termijnbedragen die wij van uw rekening gaan afschrijven storneren. Wij zullen deze dan beide corrigeren naar 50 euro voor u. Dit kan echter alleen als de facturen bij ons weer open komen te staan. Wij zullen dit dan met terugwerkende kracht voor u regelen. Het gaat om twee termijnbedragen van 203 euro. Als u de incasso storneert, zal ik ervoor zorgen dat wij het corrigeren.

Wij zullen dan twee keer 50 euro van uw rekening afhalen en voortaan voor de nieuwe woning 50 euro incasseren. Dit was gelukkig al opgelost met onze klantenservice zag ik. Als u in de nieuwe woning gaat wonen, dient u dit zelf even door te geven zodat wij het termijnbedrag weer kunnen aanpassen.

Hopelijk is het op deze manier opgelost!

Een fijne dag verder.
    Met vriendelijke groeten,
    NLEwebcare.

M_barucic
Ik heb het afgeschreven bedrag gestorneerd. NLE zal als het goed is de correcte bedragen nog afschrijven. Tevens is het maandbedrag aangepast.

Ook een klacht indienen over NLE?