Klacht NLE: onbeperkt bellen is ongeacht hoeveel minuten je belt.

Triest

Ik heb onbeperkt bellen van uit huis naar mobiele nummers en huisnummers. Tot mijn grote verbazing krijg ik een email dat ik mijn bel bundel voor 80% naar mobiele nummers al heb gebruikt. In het email staat dat ik tot 2000 minuten onbeperkt kan bellen. Hierna wordt er een minuut tarief berekend. Hier ben ik het niet mee eens. Dit is dus niet verteld bij de aanname/informatie bij het aangaan van het contract. Onbeperkt bellen is echt onbeperkt, ongeacht hoeveel je belt. Of je nauw 1 minuut belt of 4000 minuten. Ik heb gebeld met NLE, de medewerker die ik heb gesproken was het eens met mij maar kon niets aan veranderen. Hij heeft genoteerd dat er een klacht volgt.

Hoe moet dit verder?

NLE
    Beste meneer/mevrouw.

We hebben uw klacht in goede orde ontvangen.

We begrijpen dat er verwarring is over uw belbundels bij uw Alles-in-1 contract. We leggen dit graag aan u uit.

NLEx hanteert (zoals de meeste telecomproviders) een ‘fair use policy’. Met onze fair use policy kunnen we onze prijzen scherp houden door onredelijk verbruik tegen te gaan.

In onze Algemene Voorwaarden Alles-in-1, waarmee je akkoord bent gegaan bij de aanmelding, staat bij artikel 15.5 het volgende:
    ‘Je zult de Dienst aanwenden voor normaal consumentengebruik. Indien sprake is van excessief gebruik (meer dan 5 maal het gemiddeld gebruik door andere gebruikers van dezelfde Dienst), is NLEX gerechtigd vanaf het moment van attendering het gebruik dat boven de normen ligt alsnog aan jou in rekening te brengen of jouw Aansluiting te (laten) blokkeren.’

Inmiddels hebben wij dit verbruikt verruimt zodat u ongeveer 2.000 belminuten per maand heeft. Dit komt neer op iets meer dan 33 uur bellen per maand.
    Ook sturen wij de klanten tijdig een e-mail wanneer zij bijna het maximum hebben verbruikt. Op deze manier ben je als klant goed op de hoogte.

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NLEx Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?