Klacht NLE: Onbeperkt bellen zorgt voor extra kosten

Dheeraj

Ik doe deze klacht namens mijn oma. Zij heeft bij NLE een bundel onberperkt bellen naar vaste telefoonnummers in het buitenland. Na nauwelijks gebeld te hebben kreeg zij het bericht dat ze teveel gebeld zou hebben en en dat aan verder bellen kosten verbonden zijn. Sinds wanneer zijn er extra kosten verbonden aan een abonnement dat onbeperkt hoort te zijn? Ik zal voor de mensen van NLE even wat uit het woordenboek kopieren.

onbeperkt
niet door iets onderbroken
"onbeperkt gebruik"
Synoniemen: ongestoord, ongehinderd, rimpelloos

onbeperkt
door niets beperkt, gebonden of belemmerd
"onbeperkt in communicatie"
Synoniemen: onbelemmerd, vrij, onverlet, ongebonden

Belachelijk dat ze geld betaald voor iets wat toch beperkt is!

Echt onbeperkt bellen zou ze graag terug willen zien! Ze woont alleen en belt daarom vaak naar familie in het buitenland.

Beste meneer/mevrouw,

Uw klacht ontvingen wij in goede orde. Wij geven u graag meer uitleg.

Op 3 juli 2017 stuurden wij een e-mail over het deactiveren van de buitenland-belbundel. Na het deactiveren van de belbundel is ons fair use policy echter nogmaals goed bekeken en zijn er enkele wijzigingen aangebracht.

De grenzen van de belbundels zijn versoepeld. Zoals u wellicht kunt zien op de laatste factuur, zijn er geen extra belkosten in rekening gebracht voor de telefoongesprekken naar het buitenland. Er werden wel belkosten in rekening gebracht, dit komt omdat er naar 0900-nummers is gebeld. Deze telefoonnummers vallen in elk geval buiten de belbundels.

Meer informatie over de grenzen van de belbundels vindt u op https://www.nle.nl/alles-in-1/bellen.

Mocht u hier nog vragen over hebben, horen wij het uiteraard graag.

Dheeraj
    Mevrouw heeft geen extra kosten gehad, dat klopt zeker. De 0900 nummers vallen buiten de klacht. Mevrouw heeft wel betaald voor een service die als onbeperkt aangeprezen wordt, maar niet gebruikt kon worden ivm extra kosten. Kortom, ze moet betalen voor iets wat niet gebruikt kan worden zonder consequenties? Ook werd er niet duidelijk gecommuniceerd vanaf wanneer ze weer "onbeperkt" kan bellen.
    Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het klopt dat er inderdaad grenzen zijn vastgesteld aan de belbundels die kunnen worden afgenomen. Deze grenzen kunt u vinden op onze website.

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent. Wij bedanken u dan ook hartelijk voor het doorgeven van uw klacht.

Dheeraj
    Ontevredenheid is er zeker, aangezien er betaald is voor een dienst die niet gebruikt kon worden zonder consequenties. Ook is het nog steeds niet duidelijk vanaf wanneer er weer "onbeperkt" gebeld kan worden.
    Beste meneer/mevrouw,

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden blijft. De belbundel is bij u in de huidige factuurperiode gedeactiveerd en ook weer aangezet, dit betekent dat er geen extra kosten in rekening zijn gebracht.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?