Klacht NLE: Onbereikbare klantenservice

NLESlachtoffer

Overgestapt van Telfort naar NLE. Modem geïnstalleerd, alles leek prima. Totdat een week later opeens ons internet eraf ging, op een zondag. De klantenservice van NLE blijkt op zondag niet bereikbaar. Uiteindelijk na heel lang in de wacht gehangen te hebben op maandag de NLE bereikt. Er zou op woensdag een KPN-monteur langs komen. De KPN-monteur heeft bij ons binnen alles gecheckt; alles bleek goed aangesloten. Aangezien wij op een woonboot wonen en het ISRA-punt buiten in een kastje op een telefoonpaal zit, opperde ik om dat kastje te openen. Volgens de KPN-monteur kon het probleem daar echter niet zitten, nee, een stratenmaker zou op zondagochtend (!) wel een kabel geraakt hebben. We moesten wachten op de grondploeg, die zou onderzoeken waar het signaal verloren ging. De maandag erop kwam de grondploeg. Inmiddels werkte de TV ook niet meer. Gelukkig wilde deze monteur wel het kastje aan de paal openen. Dat kastje zit overigens vastgeschroefd met zeldzame schroeven zodat je hem als consument niet zo maar open krijgt met een schroevendraaier of imbussleutel. Het bleek inderdaad dat het verkeerde aderpaar was aangesloten. Internet gefikst. De NLE-klantenservice had me eerder verteld dat ik niet zou hoeven betalen over de periode waarin ik geen internet heb gehad. Dus nu probeer ik de NLE-klantenservice te bereiken om dat herbevestigd te krijgen, en te bespreken hoeveel ik nou moet betalen. Ruim een week geen service, dus tja...Maar die klantenservice is slecht bereikbaar en niet competent. Als je het nummer belt en de 3 voor de factuurafdeling intoetst, krijg je een eindeloze beltoon; niemand neemt op en je krijgt ook geen antwoordapparaat of iets dergelijks. Dan de 1 maar, dat is voor verlengingen. Die afdeling blijkt veel beter bezet, de telefoon wordt meteen opgenomen. Jammer is alleen dat je daarna twee keer verkeerd wordt doorverbonden en uiteindelijk iemand de lijn zelfs helemaal verbreekt. Nog een keer proberen. Weer snel iemand aan de lijn via optie 1, die me doorverbindt. Nu eindeloze muziek; ik heb de hele top-2000 al voorbij horen komen. Uiteindelijk ontmoedigd afgehaakt helaas.

Mocht u een overstap van KPN of Telfort naar NLE overwegen: u bent gewaarschuwd, waar KPN en Telfort nog iets van een klantenservice hebben kun je dat bij NLE vergeten.

Klantenservice verbeteren, en de week zonder service niet in rekening brengen.

NLE
    Geachte meneer Jonkers,

Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad over uw klacht.

Wat betreft de bereikbaarheid en dan met name het keuzemenu, heb ik een verzoek uitgezet bij de desbetreffende afdeling om dit na te gaan. Telefonisch zijn wij overeengekomen dat u een storingsvergoeding zal ontvangen van €15,00. Dit heb ik reeds als tegoed op uw account laten boeken.

Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Prettige jaarwisseling,
    NLEx Klachtafhandeling
    NLESlachtoffer
    Uiteindelijk redelijk netjes opgelost door NLE. Hopelijk wordt de bereikbaarheid van de klantenservice echt verbeterd.

Ook een klacht indienen over NLE?