Klacht NLE: ongevraagde telefonische acquisitie

A.C. van Schaick

Ik ben ongevraagd gebeld door een zekere heer Monteiro van N.E.M., die beweerde en bleef beweren dat wij in januari van dit jaar een afspraak hebben gemaakt over contact rond deze tijd. Daar klopt niets van, ik heb zo'n afspraak niet gemaakt en ik stel ook helemaal geen prijs op contact met N.E.M., laat staan dat ik een contract met N.E.M. zou willen. Deze Monteiro weigerde om mijn vraag te beantwoorden wie zijn baas is, dat kon ik zelf opzoeken. Dat is - alweer - gelogen, want het is nergens te vinden, nog daargelaten dat ik niet inzie waarom Monteiro de naam van zijn baas niettemin niet zou kunnen noemen.

Ik wil dat N.E.M. mij nooit meer belt en mij excuses maakt voor haar medewerker.

NLE
    Geachte heer,Allereerst bieden wij onze oprechte excuses aan voor de wijze waarop u te woord bent gestaan en dat er ongewenst contact met u is opgenomen. Omdat wij niet beschikken over uw persoonlijke gegevens, willen wij u vriendelijk verzoeken het formulier voor recht van verzet in te vullen. Dit kan op de volgende link: http://www.nle.nl/rechtvanverzet. Op deze manier zult u geen commerciële informatie over producten of diensten van NLE ontvangen. Wanneer u helemaal niet meer ongevraagd benaderd wenst te worden via telemarketing, kunt u zich tevens aanmelden bij het wettelijke bel-me-niet register.Met vriendelijke groet,
    NLE Klantenservice
    A.C. van Schaick
    Als je op de oplossing van N.E.M. wilt ingaan en het digitale formulier van verzet wilt insturen, moet je ook een klantnummer en je telefoonnummer invoeren, anders gaat het formulier niet weg. Ik heb geen klantnummer en pas ervoor om N.E.M. mijn telefoonnummer te geven. Bovendien ben ik al ingeschreven bij het bel-me-niet-register, en toch ben ik gebeld - met de smoes dat het gesprek een vervolg was op een eerder gesprek - dat we nooit hebben gevoerd. Vraag het na bij medewerker Monteiro!
    NLE
    Geachte heer,We zullen de gegevens die zichtbaar zijn verwijderen en trachten u niet langer meer te benaderen.Met vriendelijke groet,NLE Klantenservice
    A.C. van Schaick
    Ik krijg slechts een toezegging dat N.E.M. zal proberen mij niet meer te benaderen, geen garantie dat het niet meer gebeurt. Het is natuurlijk schandalig dat een bedrijf de regels omzeilt door middel van de smoes dat het gesprek een vervolg is op een eerder gesprek. N.E.M. zou haar medewerker op diens handelwijze moeten aanspreken, maar nergens blijkt dat dit is gebeurd of zal gebeuren. Dat suggereert dat bij N.E.M. een ongeoorloofde bedrijfscultuur de instemming van de directie heeft.

A.C. van Schaick

Ook een klacht indienen over NLE?