Klacht NLE: Ongewenst contract

BleskensMaarten

Door een vertegenwoordiger is er namens NLE een onmogelijk contact aangesmeerd bij mijn ouders van 82 en 72 jaar. Een zakelijk contract, en dan ook direct voor 5 jaar?!.Ieder mens met enigzins verstand van zaken weet dat dit in mijn ouders situatie een verre van ideaal contract is. Het verbruik is hiervoor veel te laag en de zakelijke voordelen zijn totaal niet van toepassing op mijn ouders situatie. Daarnaast begrijp ik dat de bonussen voor de vertegenwoordiger bij het verkopen van een zakelijk contract het hoogste zijn.

Inmiddels ben ik na minimaal 5u telefoneren en meerdere uren in de wacht te hebben gestaan, niet overdreven, nog geen steek verder. NLE laat zijn menselijke kant op geen een wijze zien. Welk bedrijf staat er tegenwoordig nog achter deze rotstreken? Onbegrijpelijk. Het is daarnaast nog eens onmogelijk om ook maar één iemand aan de lijn te krijgen die hier iets over kan zeggen.

Geen verdere slachtoffers van deze praktijken en een passend contract voor mijn ouders.

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Wij zullen onderzoek doen naar de aanmelding voor het 5-jarige energiecontract bij NLE Zakelijk. Aangezien deze via een extern verkoopkantoor door NLE werd ontvangen, zullen wij contact met hen opnemen.

Wij voorzien u zo snel mogelijk van een inhoudelijke reactie op uw klacht.

NLE Klachtafhandeling
    NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Zoals toegezegd hadden wij contact met het externe verkoopkantoor zodat de aanmelding kon worden onderzocht. Hieruit blijkt dat er een verkoper bij uw ouders langs is geweest om een aanbod te doen voor een energiecontract bij NLE Zakelijk. Wij ontvingen een ondertekend formulier van de aanmelding op basis waarvan NLE Zakelijke het energiecontract toestuurde.

Uit onze gegevens blijkt dan ook dat de aanmelding op de juiste manier plaatsvond. Mocht u het ondertekende formulier wensen te ontvangen, horen wij dat graag.

Omdat wij het uiteraard wel jammer vinden dat uw ouders zo ontevreden zijn over het afgesloten energiecontract, zijn wij uit coulance bereid om het afgesloten energiecontract bij NLE Zakelijk om te zetten in een particulier energiecontract bij NLE voor de minimale looptijd van 3 jaar.
    Dit betekent dat er een nieuwe aanmelding (bijv. via onze website) dient te worden gedaan. Zodra de levering onder het particuliere energiecontract start, wordt er een eindnota opgemaakt van de huidige levering. Op de eindnota zal geen opzegvergoeding in rekening worden gebracht, het verbruik dient wel te worden afgerekend.

Wij horen graag of u hiervan gebruik wenst te maken.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?