Klacht NLE: onterecht factureren en stalken

# 120979
gerard

enige tijd geleden meldde nle dat ze overgingen op vooruitfacturering en dat ik twee termijnen (€298,00) ineens moest betalen. aangezien een betalingsregeling niet lukte zegde ik mijn contract op en heb me aangemeld bij eon; dit loopt nu ( de overstap).
vanaf dat moment, en ondanks vele klachten hierover en aangeven dat dit moest stoppen "stalkt" men mij. dit in de vorm van automatische telefoontjes en sms; dreigmails en telkens weer gebeld worden. ik heb het dubbele maandbedrag gestorneerd en slechts de normale maandtermijn betaald. het gekke is dat men bijv. voor de periode 8 (aug) afschrijft in juli; dit is reeds vooruit facturering dus het slaat allemaal nergens op maar de behandeling en het lastigvallen van mij als klant is walgelijk op deze wijze. terwijl de eindnota er zo aan zit te komen.

dit moet stoppen en de eindafrekening op maken; om een excuus af te dwingen heb ik inmiddels het maandbedrag van deze maand ook gestorneerd.

Geachte heer de Vos,

Op 19 mei 2015 hebben wij u per e-mail op de hoogte gesteld van de wijziging in uw betalingscyclus. Deze wijziging houdt in dat wij eenmalig twee termijnbedragen in één maand in rekening brengen. U betaalt dus voortaan uw termijnbedragen vooraf. Dit doen wij zodat wij u als klant in de toekomst scherpe tarieven kunnen blijven bieden.

Mocht u bezwaar hebben tegen het feit dat wij twee termijnbedragen in één maand factureren, kunt u het contract kosteloos opzeggen. Daarnaast geven wij u de mogelijkheid om het tweede termijnbedrag via een betalingsregeling te voldoen.

Wij hebben u een betalingsregeling van drie termijnen aangeboden. U bent hier helaas niet mee akkoord gegaan. U heeft ervoor gekozen om uw contract kosteloos op te zeggen. Zoals schriftelijk bevestigd op 9 juli 2015 zullen wij bij uw overstap geen opzegvergoeding in rekening brengen.

Tot op heden zijn wij nog uw leverancier, wat betekent dat wij nog steeds termijnbedragen in rekening brengen. Er zijn dus twee termijnbedrag aan u gefactureerd in juni 2015. Omdat u één van deze twee termijnbedragen heeft gestorneerd en er momenteel een openstaand bedrag is, ontvangt u betalingsherinneringen.

Omdat wij momenteel nog uw leverancier zijn, wordt er nog geen eindnota opgemaakt. Deze wordt opgemaakt als de levering is overgenomen door uw nieuwe leverancier en wij de meterstanden hebben ontvangen.

Wij nemen graag telefonisch contact met u op om uw klacht te bespreken en tot een oplossing te komen. Graag vernemen wij wanneer wij u het beste kunnen bereiken en op welk telefoonnummer. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar klachten@nle.nl.

gerard
    aan het antwoord van nle kan men zien hoe belachelijk men te werk gaat.
    ze sturen me sms-en en auto telefoontjes met dreigementen; ze sturen me mails met dreigementen ect. ect. toch kunnen ze me niet bereiken want ze hebben geen telnr zo beweren ze; gek dat je wel auto telefoontjes kan sturen aan me.
    dit bedrijf is gewoon poeslief als je je aanmeld maar zodra je met hun zaken niet akkoord gaat worden ze erg en smerig v ervelend.
    ik betaal geen extra maandbedrag en heb n.a.h. opgezegd.
    Geachte heer de Vos,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Wij hebben u tijdig op de hoogte gebracht van de wijziging in ons factureringsbeleid.

Momenteel zijn wij nog uw leverancier en u neemt uw verbruik bij NLE af. Wij brengen hiervoor termijnbedragen in rekening. Omdat u het tweede termijnbedrag van juni en het termijnbedrag van juli heeft gestorneerd, ontvangt u betalingsherinneringen. Dit kunnen wij helaas niet tegenhouden.

Als uw nieuwe leverancier de levering overneemt, zullen wij uw eindnota opmaken. De openstaande termijnbedragen zullen hierop worden verrekend als een openstaand bedrag.

Mocht u toch nog graag telefonisch uw klacht willen bespreken, vernemen wij graag via klachten@nle.nl wanneer wij u het beste kunnen bereiken.

gerard
    hoeveel voorbeelden wil je hebben van gewoon doorgaan met onzin.ik heb het maandbedrag van juli gestorneerd omdat ik een einde maak hiermee aan juliie misselijkmakende praktijken en excuses eis en voorkoming van herhalingen. ik heb gesteld dat ik dit bedrag betaal zodra dit zover is; door gewoon door te gaan maken jullie een afwikkeling alleen maar onmogelijker want IK BETAAL DIE EXTRA TERMIJN NIET EN ACCEPTEER NIET DAT DIE DOOR JULLIE WORDT MEEGENOMEN. dus nu heel rap opschieten met excuses ect
    Geachte heer de Vos,

Helaas hebben wij tot op heden niet van u mogen vernemen wanneer wij u het beste telefonisch kunnen bereiken.

In de e-mail van 19 mei 2015 hebben wij u uitleg gegeven over de wijziging in uw betalingscyclus. Omdat dit een wijziging in de contractvoorwaarden is, geven wij u de mogelijkheid om binnen 30 dagen het contract kosteloos te beëindigen.

Op 6 juli 2015 ontvingen wij van u een bericht dat u het contract wilde opzeggen. Ondanks dat u het contract niet heeft beëindigd binnen de gestelde 30 dagen hebben wij u uit coulance de mogelijkheid gegeven om kosteloos over te stappen naar een andere energieleverancier.

Uw nieuwe leverancier heeft de levering per 6 augustus 2015 gestart. Tot en met 5 augustus 2015 hebben wij geleverd en termijnbedragen in rekening gebracht. Omdat u meerdere termijnbedragen heeft gestorneerd, ontvangt u betalingsherinneringen. Deze betalingsherinneringen zijn terecht, omdat er sprake is van een openstaand bedrag.

De levering is inmiddels beëindigd, u ontvangt binnen enkele weken de eindnota. De gestorneerde termijnbedragen zullen op uw eindnota worden meegenomen als een openstaand bedrag.

gerard
    sorry voor de woordkeuze maar dit helpt helemaal niets. gewoon een partij bullshit van nle. communiceren kan ik zo ook rechtstreeks met hen daar heb ik u niet voor nodig. dus waardeloze tussenkomst en ergo niet bedankt.

gerard

Ook een klacht indienen over NLE?