Opgelost door NLE: Onterechte blokkade

content Opgelost
I. Baturan

Vanaf 17 augustus is mijn telefoonaansluiting bij NLEX volledig buiten gebruik gesteld wegens 'hoge belkosten op de lopende factuur'. Hierover heb ik al meerdere malen contact gehad met de meest onprofessionele klantenservice. Begin augustus heb ik een mail mogen ontvangen dat de belkosten al €50 bedragen en mocht ik de limiet van €200 euro bereiken dat dan de telefoon tijdelijk wordt geblokkeerd ter bescherming. Nu is het zo dat ik nooit de genoemde €200 bereikt heb aan belkosten en dat het totaal op de laatste factuur nog ver onder de €200 zit! Jullie hebben mij ten eerste onterecht tot aan de dag van vandaag geblokkeerd, kan niet bellen en kan ook niet gebeld worden, jullie leven jullie eigen beleid niet na, op mijn klachten welke per mail zijn verstuurd heb ik ook geen reactie mogen ontvangen. Ik stel voor dat de blokkade per direct wordt opgeheven en dat jullie mij compenseren met minimaal een maand abonnementskosten, omdat ik naar het buitenland heb moeten bellen vanaf mijn mobiel of dat het contract kosteloos ontbonden wordt. Mijn advocaat is intussen al op de hoogte hiervan. Ik wacht nog geduldig op jullie antwoord af, mocht deze niet naar tevredenheid zijn opgelost, sleep ik jullie voor de rechter. Wat een onprofessioneel bedrijf!

Staat reeds in de klacht omschreven

NLE
    Beste meneer Baturan,

Rond het moment waarop uw telefoon en televisie diensten zijn afgesloten, hebben wij inderdaad e-mails gestuurd omtrent uw belkosten. Wanneer de kosten boven een bepaalde grens komen, sturen wij hiervan inderdaad een reminder. Dit heeft helaas voor verwarring gezorgd, het afsluiten van de diensten had hier namelijk niets mee te maken. Zoals u al aangeeft, u zat niet boven de vastgesteld grens wat betreft kosten. De e-mail over de belkosten was dus niet meer dan een waarschuwing. Mijn collega's hebben dit richting u niet altijd correct gecommuniceerd.

Telefonie en televisie zijn uitgeschakeld doordat er ondanks meerdere herinneringen geen betaling heeft plaats gevonden. Op 17 augustus heeft u het termijnbedrag betaald, en dienen de diensten automatisch te worden geactiveerd. In het geval van televisie is dit ook gebeurd. Helaas is uw telefoon niet automatisch geactiveerd, deze bleef inactief.

Er is dus niets fout gegaan wat betreft de grens voor uw belkosten. Wel is het fout gegaan bij het automatisch heractiveren van uw telefonie nadat deze terecht was gedeactiveerd. Hiervoor onze oprechte excuses.

Wij zullen met u contact opnemen om u hiervoor eenmalig een passende compensatie aan te bieden.

Team webcare NLEx.

I. Baturan

Ook een klacht indienen over NLE?