Klacht NLE: Opzeggen alles-in-1 contract wordt vrijwel onmogelijk gemaakt

Bart88

Ik ben het afgelopen jaar tevreden klant geweest bij NLE voor een alles-in-1 pakket met internet en TV. Mijn contract zou per 11 januari 2018 aflopen. Ik ben ongeveer een week daarvoor telefonisch benaderd met een aanbod voor het komende jaar om mij als klant te behouden. Na vergelijken en nogmaals contact met de klantenservice, heb ik besloten het verlengingsaanbod af te slaan en naar een andere internetprovider over te stappen.

Hier begon de misère. Toen ik wilde bellen naar de klantenservice om op te zeggen, heb ik meerdere keren extreem lang in de wacht gestaan zonder dat er werd opgenomen. Dit duurde zo lang (45 minuten) dat ik geen tijd meer had en op moest hangen. Vervolgens heb ik geprobeerd via Facebook en Whatsapp contact op te nemen (wat NLE zelf suggereert wanneer het druk is aan de telefoon) maar ook daar werden mijn berichten stelselmatig niet beantwoord / genegeerd. Ondanks dat ik in die berichten duidelijk heb aangegeven mijn contract op te willen zeggen (inclusief de benodigde gegevens) is mijn contract dus toch automatisch verlengd. Ik heb een factuur ontvangen voor de komende maand, met een bedrag dat ook nog eens een stuk hoger ligt dan mijn vorige tarief. Dit is voor mij absoluut onacceptabel, en ik heb me dus ook al aangemeld bij een andere provider. (Eén waarvan de klantenservice wél bereikbaar is..)

Ik wil zo snel mogelijk een beëindiging van mijn contract en levering van de diensten, en een bevestiging van mijn opzegging.

Ook zou een excuus voor de bar en bar slechte klantenservice op zijn plaats zijn. Ik heb nog nooit zo iets onprofessioneels van zo een groot bedrijf meegemaakt.

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent en heeft besloten om uw alles-in-1-contract op te zeggen.

Het klopt dat onze Klantenservice op dit moment minder goed bereikbaar is dan dat u van ons mag verwachten. Wij werken er uiteraard hard aan om dit te verbeteren.

Uit onze gegevens blijkt niet dat u het alles-in-1-contract bij ons verlengde. Aangezien uw vaste alles-in-1-contract per 11 januari 2018 is beëindigd, betaalt u ná deze datum variabele tarief. Het klopt dat uw maandbedrag werd verhoogd, het variabele contract kunt u immers ook op ieder moment opzeggen zonder dat hier extra kosten aan zijn verbonden.

Uw klachten ontvingen wij op 13 januari 2018, wij zullen er zorg voor dragen dat uw contract wordt beëindigd. U heeft echter wel een opzegtermijn van één maand, dit betekent dat NLEx de diensten zal beëindigen per 13 februari 2018. U ontvangt hiervan nog een aparte, automatische bevestiging.

Groet,
    NLEx Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?