Opgelost door NLE: Opzeggingsvergoeding berekend ondanks afspraak en toezegging klantenservice

PTV74

In april 2015 heb ik telefonisch contact opgenomen met NLE om een verhuizing per 14 augustus 2015 door te geven. Op die datum werd mijn woning notarieel geleverd en moest de levering door NLE dus stoppen. Op dat moment wist ik nog niet wat mijn nieuwe adres zou zijn; ik zocht een tijdelijke huurwoning. Omdat mijn jaarcontract loopt tot 13 september 2015 was mijn vraag aan de klantenservice: hoe werkt dit met de opzeggingsvergoeding. Mevrouw gaf mij aan, dat dit voor mij niet van toepassing is, omdat (a) mijn nieuwe adres nog niet bekend is en (b) het contract nog maar een maand of minder dan een maand loopt. Onder deze toezegging is in hetzelfde telefoongesprek opgezegd per 14 augustus 2015. Hiervan is per email een bevestiging ontvangen. Tot mijn verbazing zie ik op mijn eindnota (datum 27 augustus 2015) toch een opzeggingsvergoeding. Dit was niet de afspraak.

Ik wil dat de opzeggingsvergoeding wordt gecrediteerd!

NLE
    Beste meneer Visser,

In uw klacht geeft u aan dat wij een opzegvergoeding in rekening brengen op uw eindnota. Aan u is echter eerder verteld dat dit niet zou gebeuren.

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij telefonisch contact met u opgenomen en uw klacht besproken. Wij hebben aangegeven dat de opzegvergoeding onterecht in rekening is gebracht en dat wij deze zullen crediteren. U zult binnenkort een nieuwe eindnota ontvangen.

Klantenservice NLE.
    PTV74
    Prima opgelost; bedankt!

Ook een klacht indienen over NLE?