Klacht NLE: Per ongeluk vast aan abonnement

Klachtnummer
# 174690
Gebruiker
Brig
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Enige tijd geleden (ong. half jaar)
heb ik op de site sloop de crisis een soort enquête ingevuld,
om eens te kijken bij wie ik in mn nieuwe huis energie zou aanvragen.
Niet meer nagekeken en niks meer van gehoord.Eenmaal in mn nieuwe huis (half jaar later) bij nuon aangesloten en een paar weken later krijg ik ineens bericht van NLE dat per 1 Juli ik dan toch eindelijk hun abonnee zal zijn.
Natuurlijk meteen contact opgenomen maar de telefoniste wist mij te vertellen dat ik toch echt een abonnement had afgesloten bij hen.
Dit kan echter geheel niet kloppen want dan had ik daarvoor toch zonder stroom gezeten .Maar tot nu toe wil NLE niet echt meewerken, ik hoop via deze weg toch tot goede oplossing te komen en hoop dat NLE mijn "contract" coulant wil ontbinden.
Niet heel erg sloop de crisis helaas tot nu...

De oplossing

Graag ontbinden vanaf ingangsdatum.

1 reactie

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Naar aanleiding van uw klacht hadden wij telefonisch contact.

    Zoals uitgelegd heeft u geen enquête ingevuld bij Sloop de Crisis, maar heeft u een contract aangevraagd. Zowel van Sloop de Crisis als van NLE ontving u hierover meerdere berichten.

    Op 2 juli 2016 zijn wij conform het contract gestart met leveren. U kunt het contract dan ook niet meer annuleren.

    U gaf aan dat Nuon de levering zo spoedig mogelijk zal overnemen. Tot die tijd zijn wij uw leverancier en brengen wij termijnbedragen in rekening. Na de overname ontvangt u een eindnota waarop de door u betaalde termijnbedragen worden verrekend met de kosten van het verbruik. Daarnaast zullen wij opzegvergoedingen in rekening brengen.

    Met vriendelijke groet,

    NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen