Klacht NLE: Slechte communicatie en geen televisie

Klachtnummer
# 360861
Gebruiker
RickSom
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Geen televisie onmogelijk om contact te krijgen met klanten service.Aanpassing van automatische incasso van einde naar andere datum zonder overleg.

Gewenste oplossing

Aanpassing incasso datum ,nieuwe decoder tv.of beëindigen contract

5 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste Rick,

    Vervelend dat je ons telefonisch niet kon bereiken! Ik heb meteen even naar jouw gegevens gekeken. Je hebt een openstaande nota (van 7 maart) en we hebben op 13 maart een kosteloze herinnering gestuurd. Omdat je betaling uitbleef, hebben we een aanmaning gestuurd op 31 maart en televisie geblokkeerd. Omdat wij nog steeds geen reactie/betaling ontvingen, is op 12 april een laatste aanmaning gestuurd en is ook internet geblokkeerd.Je riskeert dat wij straks het contract moeten beëindigen en een afkoopsom in rekening moeten brengen.

    Wat betreft de incassodatum, de eerste incasso is altijd van te voren en vervolg incasso's op de dag van activatie. Dit hebben wij ook aangegeven per e-mail. We kunnen dit niet aanpassen voor je.

    Ik adviseer dat je zo snel mogelijk de achterstand voldoet om extra kosten te voorkomen.

    Met vriendelijke groet,
    NLEx webcare
  2. Auteur
    RickSom
    Datum
    Bedankt voor u reactie maar installatie datum is 25 januari express zo gedaan zodat ik altijd mijn salaris heb .de laatste 2 afschrijvingen zijn 11 en de 12 de

    De laatste betaling was inderdaad weer halverwege zodoende dacht ik dat hij niet klopte .Maar als je in een maand tijd al klanten schrijft betalen binnen 7 dagen of einde contract.Tja wat zal ik er van zeggen zeker als de incasso daarna wel gewoon weg betaald is.Maar inmiddels alles voldaan hoor.

    De tv decoder leuk voor in bad of als boekensteun dat ding start niet op compleet dood geen lampjes wat dan ook.Denk niet dat mijn heractiveren gaat helpen ;) was namelijk al voor het afsluiten aan u kant al zo.






  3. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste Rick, we beëindigen echt niet al na 7 dagen je contract hoor, daar gaat wel wat tijd overheen! We willen je natuurlijk liever niet kwijt als klant.

    We gaan samen het probleem met televisie oplossen. Wil je hiervoor onderstaande vragen beantwoorden alsjeblieft?

    - heeft tv wel ooit gewerkt?
    - zie je een foutmelding en zo ja, welke?
    - brandt op het modem het service lampje groen?
    - is je tv-ontvanger via een kabel of draadloos (via een Devolo) aangesloten?

    Je kan ook proberen de troubleshooter via onderstaande link te doorlopen of even te bellen naar 088-7307377.

    https://www.nle.nl/alles-in-1/installeren

    Houd je mij op de hoogte?

    Met vriendelijke groet,
    Team webcare NLEx
  4. Auteur
    RickSom
    Datum
    Beste

    Staat in mijn reactie decoder start niet op geen lampje of wat dan ook. Wat ik met een vragen lijstje moet is mij een raadsel.
    Maar ok; )
    Fout melding geen.
    Lampje op modem geen.
    Decoder kabel.
    Decoder heeft gewerkt zowel via tp link power adapter als met directe kabel naar modem.


    Incasso datum geen respons terug helaas. Waarom ineens de incasso van 25 naar 11 en 12.Gaat op zich niet om de incasso datum al is het wel ontzettend knullig als je dat als bedrijf niet voor elkaar kan krijgen.
    Zijn van die kleine dingen die een bedrijf maken of breken.

    Ik geloof het wel zit me contract wel uit. Met een beetje geluk komt iemand anders met een leuke actie kan ik alsnog eerder mijn contract afkopen met dat voordeel.

    Bedankt in ieder geval voor de respons zijn grotere problemen in de wereld dus gooi hem dicht dit topic ;)

    Groetjes Rick
  5. Auteur
    NLE
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hi Rick,

    De tweede incasso moest eigenlijk eind februari zijn, maar dat is verschoven naar begin maart, omdat wij toen zijn overgegaan naar een nieuw systeem. Excuses!

    Ik heb net een nieuwe tv-ontvanger gestuurd, die zou binnen 1-2 dagen binnen moeten komen. Ik sluit op jouw verzoek dit topic, maar mocht je toch weer hulp nodig hebben, hoor ik je graag!

    Groetjes,
    Team webcare

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen