Opgelost door NLE: te hoge eindnota's

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 6740
Gebruiker
tessa
Datum
2 reacties

Details

De klacht

al 3 jaar bij de nederlandse energie maatschappij. elk jaar een te hoge eindafrekening vorig jaar 1300m3 gas teveel berekend en nu bijna 4000kw stroom teveel berekend. op mijn meter staat maar 1 stand al 3 jaar vragen ze naar twee standen. zeer regelmatig telefonisch contact gehad de afgelopen jaren met de n.e.m maar in de tussentijd is er nog niets veranderd. nu willen ze dat ik gebasseerd op een uit de duim gezogen eindnota van de n.e.m 208 euro aan voorschot ga betalen. Doe ik dit niet ondanks dat dit een fout van hun kant is en niet de mijne dan komen er deurwaarder kosten bij. inmiddels heb ik mijn voorschot dan kunnen verlagen naar 177 euro dit is nog steeds ver boven mijn budget en dan ook gebasseerd op een verzinsel.. als ik niet betaal gaat het naar een deurwaarder. ik ben niet degene die een fout heeft gemaakt maar de n.e.m ik wens dan ook niet te betalen voor hun fouten en zou graag willen dat na 3 jaar eindelijk eens een oplossing komt.

De oplossing

gewenste oplossing is dat ik niet hoef te wachten op een correctie op mijn voorschotbedrag voordat hun alles uit hebben gezocht. dat hun hoge nota's berekenen is hun fout niet die van mij ben dan ook niet van plan om een hoger voorschotbedrag te betalen dan noodzakelijk is. ik weet dat mijn verbruik dit jaar erg naar beneden is gegaan ipv omhoog.

2 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Geachte mevrouw Surewaard,Naar aanleiding van ons prettige telefoongesprek, zijn wij blij dat wij uw klacht naar tevredenheid hebben kunnen oplossen.Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht, de contactgegevens hebben wij u per mail toegestuurd.Met vriendelijke groet,
    Nederlandse Energie Maatschappij
  2. Auteur
    tessa
    Datum
    klacht is eindelijk afgehandeld, het voorschot bedrag is verlaagd en de correctie nota is afgehandeld. Ben natuurlijk ontzettend blij. bovenop de correctie heb ik ook nog een vvv bon gekregen. Bedankt N:E.M

Uiteindelijke oplossing

Auteur
tessa
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen