Klacht NLE: Teveel boete betalen

F.H. Herben

Ik ben tussentijds overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat u te duur was. U heeft 1 1/2 maand aan mij energie geleverd. Tot mijn verbazing en ergenis moet ik 250 euro boete betalen. Dit staat toch niet in verhouding met de tijdsduur dat ik klant ben geweest. Alvorens verdere stappen te ondernemen hoop ik dat de boete wordt aangepast tot normale proportie

een normaal bedrag voor de boete

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

U geeft aan dat u een boete ten hoogte van € 250,- te hoog vindt voor de tijd dat wij u hebben beleverd.

Op het moment dat u een contract met ons aangaat, dan kopen wij de tarieven voor u in. Op het moment dat u het contract vroegtijdig verlaat, dan brengen wij een opzegboete in rekening.

Wij geven in onze voorwaarden aan dat mocht u vroegtijdig het contract beëindigen, dat wij dan vrij zijn om u een boete hiervoor op te leggen. Deze boeteclausule is volgens de richtsnoeren van het ACM. Zie hieronder.

resterende looptijd boete per product
    < 1,5 jaar € 50,00
    1,5 – 2 jaar € 75,00
    2 – 2,5 jaar € 100,00
    > 2,5 jaar € 125,00

Aangezien u enkel twee maanden gebruik heeft gemaakt van onze tarieven brengen wij een opzegboete van € 250,- in rekening. Dit is € 125,- per product.

U kunt het bovenstaande terugvinden in het tarievenblad onder "Overige Kosten".

Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

NLE Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over NLE?