Klacht NLE: Veel te lage aantsllen kwh teruglevering

Pieter

De meterstanden die via mijn imme meter worden uitgelezen kloppen niet.
Ik heb gegevens van mijn zonnepsnelen. In jsnuari heeft dat 78 kwh opgeleverd. Nle geeft aan slechts 6 kwh. Zo gaat dat al sinds de nieuwe slimme meter.. voor wie slim... voor de leverancier?? Iig niet voor ons. Opgelicht voelen we ons

Niet verwijzen naar netwerkbeheerder maar actief meekijken wat hier niet goed gaat..

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

U geeft aan dat de teruglevering op uw slimme-meter niet overeenkomt met de teruglevering die wij in uw verbruiksoverzicht aangeven.

Op het moment dat u gebruik maakt van een slimme-meter, dan wordt uw bruto teruglevering op uw omvormer weergeven. Vervolgens gaat een deel van de bruto teruglevering naar het apparatuur in uw woning, wat op dat moment aan staat.

Op uw slimme-meter staat de netto teruglevering welke overeen zou komen met de verbruiksoverzichten die u vanuit ons ontvangt. Natuurlijk is een verbruiksoverzicht gebaseerd op basis van een maand, dus dient u dit zelf even uit te rekenen wilt u dit van een jaar ontvangen.

Op de jaarnota ontvangt u natuurlijk de teruglevering op basis van een jaar.

U kunt aan de hand van het verbruiksoverzicht ook kijken naar de teruglevering van dezelfde periode, maar dan van het afgelopen jaar. Ik heb deze zojuist bekeken en dit ligt in lijn met uw huidige teruglevering op uw verbruiksoverzicht.

Zie verdere uitleg op onze website: https://www.nle.nl/salderen

Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

NLE Webcare

Ook een klacht indienen over NLE?