Klacht NLE: Veel te lage aantsllen kwh teruglevering

Klachtnummer
# 421208
Gebruiker
Pieter
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De meterstanden die via mijn imme meter worden uitgelezen kloppen niet.
Ik heb gegevens van mijn zonnepsnelen. In jsnuari heeft dat 78 kwh opgeleverd. Nle geeft aan slechts 6 kwh. Zo gaat dat al sinds de nieuwe slimme meter.. voor wie slim... voor de leverancier?? Iig niet voor ons. Opgelicht voelen we ons

De oplossing

Niet verwijzen naar netwerkbeheerder maar actief meekijken wat hier niet goed gaat..

1 reactie

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

    U geeft aan dat de teruglevering op uw slimme-meter niet overeenkomt met de teruglevering die wij in uw verbruiksoverzicht aangeven.

    Op het moment dat u gebruik maakt van een slimme-meter, dan wordt uw bruto teruglevering op uw omvormer weergeven. Vervolgens gaat een deel van de bruto teruglevering naar het apparatuur in uw woning, wat op dat moment aan staat.

    Op uw slimme-meter staat de netto teruglevering welke overeen zou komen met de verbruiksoverzichten die u vanuit ons ontvangt. Natuurlijk is een verbruiksoverzicht gebaseerd op basis van een maand, dus dient u dit zelf even uit te rekenen wilt u dit van een jaar ontvangen.

    Op de jaarnota ontvangt u natuurlijk de teruglevering op basis van een jaar.

    U kunt aan de hand van het verbruiksoverzicht ook kijken naar de teruglevering van dezelfde periode, maar dan van het afgelopen jaar. Ik heb deze zojuist bekeken en dit ligt in lijn met uw huidige teruglevering op uw verbruiksoverzicht.

    Zie verdere uitleg op onze website: https://www.nle.nl/salderen

    Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

    Met vriendelijke groet,

    NLE Webcare

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen