Opgelost door NLE: Verkeerde afhandeling overstappen naar andere maatschappij

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 39099
Gebruiker
Kuifje
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Bij de overstap naar een andere energiemaatschappij afgelopen Juni is het flink mis gegaan. We kregen een jaarrekening die niet klopte en geen rekening hield met de opbrengst van onze zonnepanelen. Daarom moesten we 160,80 euro betalen voor de jaarnota en 40 euro voor de eindnota. Wij hebben dit eerst betaald, maar daarna weer laten storneren. Het bedrag was veel te hoog, dit hebben wij ook telefonisch vermeld aan de nem. Er werd ons verteld dat we verder niets hoefden te doen er kwam vanzelf een nieuwe jaarnota met de goeie bedragen. Wat echter alleen maar herhaaldelijk per post kwam was de oude rekening. Wij hebben elke keer gebeld en elke keer kwamen er excuses en de mededeling dat we de rekening konden weggooien en wachten op de nieuwe jaarnota. Vandaag kwam met de post weer de oude rekening met de mededeling dat de volgende keer het incasso bureau wordt ingeschakeld. Wij willen dit graag opgelost hebben zwart op wit want via de telefoon werkt het duidelijk niet.......

De oplossing

Binnen 2 weken een juiste jaar en eindrekening en geen rekeningen die niet kloppen met dreiging van een incassobureau.

2 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Geachte heer Feenstra,Wij hebben u geprobeerd telefonisch te bereiken, maar dit is helaas niet gelukt. U kunt de oude rekening als niet verzonden beschouwen. De blokkades op de jaar- en eindnota moesten handmatig verwerkt worden. Hierdoor ontving u nog de oude nota. Wij hebben inmiddels uw jaar- en eindnota gecorrigeerd. De gecorrigeerde jaarnota is overgeboekt op de eindnota. Dit houdt in dat u op de eindnota het tegoed van de jaarnota kunt terugvinden. Op 7 november 2013 worden beide nota’s naar u verstuurd. Tot slot zijn de aanmaankosten ook teruggetrokken. Met vriendelijke groet,
    NLE Klantenservice
  2. Auteur
    Kuifje
    Datum
    We hebben na aanmelding bij het klachtenkompas eindelijk een juiste jaar en eindnota gekregen. Daar zijn we blij mee, fijn dat het via het klachtenkompas wel gelukt is. Jammer dat het nodig is via deze weg en dat we er zoveel tijd en energie in hebben moeten steken. Overstappen van naar een energie maatschappij zou toch makkelijker moet zijn......

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kuifje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen