Klacht NLE: Voorschotten gas en licht

Klachtnummer
# 123006
Gebruiker
Voorschot gas en licht NLE
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Via uw organisatie heb in bij de NLE een contract afgesloten voor de periode van 1 jaar.
Betr.: Levering van gas en electra.
Vandaag ontving ik een mail dat zij 15.09.15 een 2 maal een voorschot afschrijven.
E.e.a. houdt verband met wanbetalers.
Hoe staat u daar tegenover? B.V.D.





De oplossing

Terugdraaien van de vervroegde afboeking voorschotbedrag.
Voor mij euro 175.00.
Ik was ingeschat naar aanleiding van mijn verbruik op euro 100.
Vrijwillig verhoogd tot euro 175. (spaarpotje)

5 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Geachte heer,

    Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Op 11 augustus 2015 hebben wij u een e-mail verstuurd waarin wij u uitgebreid informeren over de wijziging van uw betalingscyclus.

    Naar aanleiding va uw klacht hebben wij u gebeld om u een gepaste oplossing te bieden. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Graag vernemen wij via klachten@nle.nl wanneer wij u het beste kunnen bereiken, zodat wij uw klacht telefonisch kunnen bespreken.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klantenservice
  2. Auteur
    NLE
    Datum
    Geachte heer,

    Helaas hebben wij tot op heden geen reactie van u mogen ontvangen. Wij hebben u nog een aantal keer gebeld om uw klacht te bespreken, maar we hebben u niet kunnen bereiken.

    Wij vinden het erg jammer om te vernemen dat u ontevreden bent over de wijziging van de betalingscyclus. Meer informatie over deze wijziging vindt u in de e-mail van 11 augustus 2015.

    Mocht u nog vragen hebben of uw klacht telefonisch willen bespreken, horen wij dit graag van u. Uiteraard hopen wij u te mogen behouden als klant.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klantenservice
  3. Auteur
    Voorschot gas en licht NLE
    Datum
    U reageert dat u diverse malen heeft geprobeerd te bellen. Ik kan dat niet terug vinden op mijn telefoon onder "gemiste oproepen".
    Een week geleden is er wel een keer gebeld naar ons. De dame zei dat er teruggebeld zou worden. Wij zijn gisteren en vandaag de gehele dag thuis geweest.
    In eerste instantie meldde ik dat ik voor Euro 100.00 was ingeschat.
    Dat is onjuist, dient Euro 83.00 te zijn. Zoals ik eerder schreef, heb ik dit bedrag zelf verhoogd tot Euro 175.00 in de maand. Ik heb dus e
  4. Auteur
    NLE
    Datum
    Geachte heer,

    Zojuist hebben wij telefonisch contact met u opgenomen en uw klacht besproken. Wij zijn blij om te vernemen dat wij u een gepaste oplossing hebben kunnen bieden.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klantenservice
  5. Auteur
    Voorschot gas en licht NLE
    Datum
    Mijn maandbedrag was ingescht op euro 87.50. Ikzelf had dat zelf verhoogd tot euro 175.00 (als spaarpotje). Vorige maand kreeg ik de mededeling dat tweemaal euro 175.000 in september afgeschreven zou worden. Nadat klacht was ingediend kwam NLE met voor stel om in september 2 maal euro 87.50 af te schrijven.
    Prima vooestel. Ik ben tevreden.

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen