Opgelost door NLE: Wachten op Jaarnota NLE

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 288727
Gebruiker
Prins39
Datum
4 reacties

Details

De klacht


Op 23 oktober mijn jaarnota ontvangen van NLE. Wij kregen 15,38 euro terug. Ik vond dit weinig, in vergelijking met mijn vorige energieleverancier. Daarom heb ik de jaarnota's met elkaar vergelijken. Wat bleek, op de jaarnota van NLE stond geen vermindering energiebelasting (373,33 euro).

Bovenstaande heb ik gemeld bij NLE op 25 oktober. Op 26 oktober bericht gekregen dat het bij hun inderdaad niet goed is gegaan. Onze woning stond geregistreerd als pand.
1 november navraag gedaan wanneer ik de nieuwe jaarnota zou krijgen, begon de medewerker dat rond de einddatum van dit contractjaar een meterstandenkaart toe. Dan krijg ik daarna een nieuwe jaarnota. Aangegeven dat ik dit al had gedaan, alleen dat het probleem is dat de vermindering energiebelasting er niet op staat.

Daarna meerdere malen contact gezocht: Samenvattend, correctieverzoek is nog steeds in behandeling, en ze kunnen geen exacte datum geven.

Top op heden 13 januari 2018 nog steeds geen duidelijkheid.

De oplossing

- Een nieuwe en correcte jaarnota
& Vergoeding/compensatie voor het lange wachten

4 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer u een jaarnota ontvangt waarop de vermindering energiebelasting niet werd verrekend. Wij hebben de desbetreffende afdeling gevraagd om uw jaarnota zo snel mogelijk te corrigeren, wij gaan ervan uit dat u binnen 2 weken de juiste jaarnota ontvangt.

    Helaas kunnen wij u echter geen compensatie hiervoor aanbieden.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  2. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Uit onze gegevens blijkt dat uw jaarnota inmiddels werd gecorrigeerd en naar u werd verzonden. Daarnaast ontvingen wij berichten via Facebook. U bent ontevreden over de behandeling van uw klacht en wenst een vergoeding voor het lange wachten op de gecorrigeerde jaarnota.

    Wij vinden het jammer om te horen dat u ontevreden bent. Wij zijn om die reden bereid om u de wettelijke rente aan te bieden over de periode dat u heeft gewacht op de gecorrigeerde jaarnota.

    Uw oorspronkelijke jaarnota werd opgemaakt op 23 oktober 2017. Het tegoed van uw gecorrigeerde jaarnota zal op 31 januari 2018 worden uitgekeerd. De wettelijke rente over de vermindering energiebelasting (€373,33) bedraagt in deze periode €8,26.

    Ter oplossing van uw klacht zijn wij bereid om een bedrag van €10,00 aan u uit te keren. Wij horen graag via Klachtenkompas of u hiervan gebruik wenst te maken.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  3. Auteur
    Prins39
    Datum
    Beste NLE,

    Ik heb de bevestiging per mail gekregen dat de nieuwe jaarnota klaar staat met vermindering energiebelasting. Top.

    Graag maak ik dan gebruik van de €10,00 die u wilt uit keren ter compensatie.

    Groet,

    Dennis Prins
  4. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Fijn om te horen dat u de gecorrigeerde jaarnota ontving en akkoord gaat met ons voorstel.

    Wij maken het graag voor u in orde.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Prins39
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen