Klacht NLE: Wederom GESCHILLENCOMISSIE

MKG HERPELINCK

Op jaarnota 2016 zijn 381 euro aan termijnbedragen berekend dat is fout , ik heb bewijsbaar 387 euro aan termijnbedragen betaald , ik ben hier voor 6 euro benadeeld .
Op berekening termijnbedrag 2017 moet ik voor TERUGLEVERING elektra 973 kw/ h 9, 29 euro betalen !!!!!!

In uw reactie zie vorige klacht weigert Nle bovenstaande klachten op te lossen , waarbij u zelf beweerd dat er op een jaarnota geen termijnbedrag berekend is .

Gezien mijn positieve ervaring met de geschillencommissie ( veroordeling 2016 uitbetalen schade en onkostenvergoeding door Nle ) zal ik wederom mijn klachten aanhangig maken.

Gezien mijn ervaring en het verleden met het onfatsoen en de laksheid bij Nle zie ik mij verplicht de consument te waarschuwen dat zal dan ook gebeuren via de bekende wegen .

Ik eis op korte termijn een brief met uw bezwaren van weigering mijn klachten op te lossen en te corrigeren .

NLE
    Beste meneer,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden we de in rekening gebrachte termijnbedragen op uw jaarnota en hebben geconstateerd dat de berekening op de jaarnota juist is.

Op de jaarnota zijn 12 termijnbedragen, met een totaal van €381,00 verrekend tegenover de kosten van het verbruik. Dit betreft de volgende termijnbedragen:

2 maal €59,00 geïncasseerd op 28 december 2015 en 25 januari 2016.
    1 maal €47,00 met factuurdatum 11 februari 2016 welke is verrekend bij de openstaande bedragen op de jaarnota van februari 2016. (terug te zien op blad 3 van de jaarnota)
    9 maal €24,00 geïncasseerd op 25 maart 2016 tot en met 25 november 2016.

NLE factureert de termijnbedragen vooraf. Dat houdt in dat het termijnbedrag dat is geïncasseerd op 25 december 2016, geldt als betaling voor het verbruik in de maand januari 2017. Aangezien u het verbruik van januari pas op de volgende jaarnota zult afrekenen, is dit termijnbedrag nummer 1 van 12 voor volgend jaar.

Bij de opmaak van de jaarnota wordt tevens een nieuw termijnbedrag vastgesteld. Dit gebeurt op basis van het verbruik van gas en elektriciteit op de jaarnota. Hierbij wordt geen rekening gehouden met eventuele teruglevering door zonnepanelen. Het is immers moeilijk te voorspellen hoeveel teruglevering in een heel jaar zal plaatsvinden, omdat dit afhankelijk is van variabele factoren.
    Wanneer het termijnbedrag niet aansluit bij uw verwachtingen, kunt u het uiteraard wijzigen.

Inmiddels hebben wij het termijnbedrag voor u verlaagd naar het door u gewenste bedrag van €24,00. Zoals in de bevestigingsmail staat aangegeven, gaat deze wijziging in vanaf het incassomoment in februari.

NLE Klachtafhandeling
    MKG HERPELINCK
    Op 25 februari is er 53 euro betaald zie nota termijnbedragen op overzicht betaalde termijnen dus er is geen sprake van een afschrijving op 11 februari .
    Ik verwacht een schriftelijke bevestiging van uw reactie als bijlage voor mijn klacht bij de geschillencommissie .
    NLE
    Beste meneer,

Er is op 25 februari 2016 geen incasso uitgevoerd.

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent, helaas kunnen wij u geen ander antwoord geven.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?