Opgelost door NLE: Weigering ivm verhoogdbetalingsrisico

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 24374
Gebruiker
Roel
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik wil graag het volgende onder de aandacht brengen. Jongst leden heb ik meegedaan aan een energieveiling van de consumentenbond. Omdat de Nederlandse Energiemaatschappij een goed aanbod kon doen ben ik naar hen overgestapt. Enkele dagen na mijn aanmelding krijg ik een brief waarin staat dat ik een waarborgsom moet betalen van 180 euro omdat ik een consument zou zijn met een verhoogd betalingsrisico.
Ik heb contact opgenomen met Nederlandse Energiemaatschappij die aangaven dat bij deze beoordeling wordt gekeken wat het betaald gedrag is van de wijk. Blijkbaar woon ik in een wijk waar de energierekening slecht betaald worden dus ik moet daarom een waarborgsom betalen. Ik heb echter geen schulden, (uitgezonderd hypotheek en studieschuld) nog nooit een rekening niet betaald.
Het bureau dat deze gegevens aanlevert is EDR credit services. Zij geven aan dat ze een andere beoordeling kunnen geven mits ik even mijn ID kaart, loonstrook en bankafschriften opstuur. Of te wel ik moet mijn hele hebben en houden blootleggen om te kunnen overstappen van energieleverancier.

Gewenste oplossing

Ik wil graag bij jullie energieafnemen maar zonder eerst een waarborgsom te hoeven betalen. Ik ben bereid om toestemming te geven om bij mijn huidige energieleverancier na te vragen of er nu of in het verleden betalingsachterstanden zijn of zijn geweest.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Geachte heer Van den Dool,Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.Om uw klacht goed op te kunnen lossen, willen wij graag contact met u op nemen. Helaas hebben wij u telefonisch niet kunnen bereiken. Kunt u aangeven op welk moment wij u het beste kunnen bereiken?Met vriendelijke groet,Nederlandse Energie Maatschappij
  2. Auteur
    NLE
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Van den Dool,Helaas hebben wij u niet telefonisch kunnen bereiken. Wij hebben daarom per e-mail gereageerd op uw klacht.Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht, de contactgegevens hebben wij u per mail toegestuurd.Met vriendelijke groet,Nederlandse Energie Maatschappij

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen