Klacht NLE: Zeer klantonvriendelijk door klant met extra kosten op te schepen
Details
De klacht
In oktober 2016 voor NLEx gekozen omdat ik Ziggo Internet&TV en Digitenne in de slaapkamer had, dit was relatief duur i.t.t. de prijs van NLEx.NLEx bood mij een oplossing waarbij de (gratis) bijgeleverde WIFI versterker de TV ontvanger van signaal kon voorzien in de slaapkamer. Dit had ik nodig omdat er geen kabels naar het modem mogelijk zijn. Ideaal en dit heeft perfect gewerkt.
Nu blijkt dat na een software update dit niet meer zo werkt. Ik moet een Devolo set aanschaffen.
Ik vind het belachelijk dat NLEx niet vooraf aan haar klanten communiceert dat er een update aankomt waardoor de verkochte oplossing niet meer werkt. Dit hadden ze moeten doen en ter compensatie de Devolo gratis verstrekken of met kortingsvoucher leveren.
Ik vind dat NLEx misleidend heeft gehandeld. Ze zeggen nu: 'dit was een mazzeltje dat dit toentertijd zo heeft gewerkt' & 'jammer dat dit zo is aangegeven'. Verder doen ze niks en herhalen alleen maar dat ik de Devolo moet aanschaffen.
Zeer teleurstellende klantvriendelijkheid van een disruptive innovator/prijsvechter waar je veel meer van verwacht qua klantvriendelijkheid en klachtenafhandeling.
NB: voorheen reageerde de medewerkers via de Whatsapp klantenservice binnen 5-10min uiterst correct. Tegenwoordig duurt het uren, geven ze 1 antwoord en zijn vervolgens weer uren stil. Zeer onprofessioneel.
De oplossing
Het leveren van de Devolo set. Het kan niet zo zijn dat afspraken uit het verleden mbt een oplossing later niet meer mogelijkheid door een aanpassing vanuit de leverancier. Dat de klant zelfs zelf nog op zoek moet gaan naar een set tegen marktprijs slaat helemaal alles.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.