Opgelost door NLE: Zodra er kennelijk niet in de pas gelopen wordt gedragen ze zich machtswellustig

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 596765
Gebruiker
Scherpe Jack
Datum
2 reacties

Details

Klacht

1. communicatie over onterechte verdubbeling van maandtermijn (terwijl we door zonnepanelen minder betalen.
2. geautomatiseerd bericht naar liander en gemeente omdat wij dus 1 maand stormeerden.
3. communicatie via noreply emailadressen.
4. onbeschofte medewerkers die geen menselijke maat hanteren.
5. geen geode inzage in contract (en dus ook niet bij welk klachten instituut ze aangesloten zijn.
.

Gewenste oplossing

1. mij het daadwerkelijke volledige contract mailen.
2. excuses maakt over de wijze waarop ze met ons omgaan.
3. een bericht in cc aan mij waarin ze aangeven aan Liander en de Gemeente Haarlemmermeer dat het een misverstand is.
4. zorgen dat ze de automatische incasso voortan gebaseerd op € 210,00 incasseren.
Geboden oplossing
Volgens de laatste berichten worden we niet afgesloten per 31 mei maar dat is pas morgen dus ik wacht af.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

2 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Zojuist heb ik intern een klachtenproces opgestart. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Webcare
  2. Auteur
    NLE
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw,

    Bedankt voor het indienen van uw klacht. Ik heb uw klacht in behandeling genomen en wil u graag informeren over de uitkomst hiervan. Ik doe dit graag via Klachtenkompas.

    Allereerst is het natuurlijk vervelend om te horen dat u ontevreden bent over NLE. Dit is niet de bedoeling. Wij proberen al onze klanten juist tevreden te houden. Ik ben daarom meteen gaan kijken naar uw klacht en onderstaand kunt u mijn bevindingen vinden.

    U had een jaarnota ontvangen. Op uw jaarnota was uw termijnbedrag opnieuw berekend. Dit gebeurd ieder jaar en dit kunt u ook in contract vinden. Uw vaste contract is afgelopen en u heeft nu een variabel contract bij NLE. Hierbij horen ook variabele tarieven. Deze zijn erg hoog en uw termijnbedrag is daarom ook flink omhoog gegaan.

    Omdat u nog niet zo lang zonnepanelen heeft, zijn de zonnepanelen niet meegenomen in de berekening van uw nieuwe termijnbedrag. Dit kon ook niet, nu er op basis van het verleden simpelweg nog te weinig informatie omtrent teruglevering op het adres was.

    Aan de hand van uw klacht heb ik uw termijnbedrag opnieuw berekend met hierbij de te verwachte opwekking. Uw termijnbedrag komt dan inderdaad een stuk lager uit.

    Ik kan zien dat de klantenservice het termijnbedrag op het gewenste bedrag heeft gezet en uw factuur van de maand mei heeft gecorrigeerd. Voor de volgende maand zal dan ook het juiste lagere bedrag in rekening worden gebracht.

    Het is natuurlijk vervelend dat in het termijnbedrag de zonnepanelen nog niet volledig mee waren genomen, maar dit komt dus omdat u pas sinds kort zonnepanelen heeft. De incasso die had plaatsgevonden had u gestorneerd. Omdat er na de herinnering niet betaald was, werd het incassoproces gestart. Hier hoort ook een bericht naar de gemeente en de netbeheerder bij. Beide weten echter ondertussen dat de openstaande posten zijn voldaan. De levering zal gewoon doorlopen en u heeft geen achterstand.

    Wat uw contract betreft, deze heeft u in 2018 van ons per e-mail ontvangen. Ik heb deze nogmaals gestuurd. Dit contract is nu echter afgelopen en automatisch variabel geworden.

    Mijn excuses voor het feit dat u hier meer tijd aan kwijt bent geweest dan gewenst. Het klopt dat NLE via no-reply e-mailadressen werkt. Wij zijn namelijk van mening dat de klantenservice via de chat en telefoon vel beter werkt, aangezien we dan ook direct in contact zijn met de klant. Het is vervelend om te horen dat u dit juist onklantvriendelijk ervaart. Ik zal uw opmerking zeker meenemen.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Mijn excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen