Klacht Nonstopplayer.nl: Niet geleverde nonstopplayer

Gerloe

[ Klacht is verplaatst van SISOW naar Nonstopplayer door de Moderator]

Ik heb 26 maart nonstopplayer besteld en nooit ontvangen. Graag had ik mijn geld terug. Ik hoop dat u me hiermee kunt helpen. Gr. Mevr. Peters.

Graag mijn geld terug.

Sisow

Sisow heeft van u een bericht ontvangen inzake uw aankoop bij de website Nonstopplayer.nl of Connexplay.com.
    Onderstaand willen we om te beginnen aangeven hoe de feitelijke situatie is.

Consumenten kunnen bestellen op een website van een webshop, die haar betalingsverkeer laat verwerken door Sisow. Sisow is een betaalprovider die betaaldiensten verzorgt voor webshops (zoals bijvoorbeeld betalingen middels iDEAL e.d.). Deze betalingen verlopen via de tussenrekening “Stichting Derdengelden Sisow” aan de betreffende webshop.

Sisow is als betaalprovider juridisch geen partij in de koopovereenkomst tussen de consument en de webshop en heeft dus ook geen mogelijkheid om een bedrag retour te storten en/of producten te leveren. Ter vergelijking: als uw betaling via een bank zou zijn verlopen is de bank ook geen partij en moeten klachten e.d. worden gericht aan de leverancier/webshop over de producten en/of (terug-) betalingen.

De webshop is verantwoordelijk voor de levering of terugbetaling en de consument krijgt een terugbetaling van de webshop. Als een webshop-eigenaar een bedrag zou moeten terugstorten moet hij dit zelf retour storten, en hij kan ervoor kiezen om dat te laten verlopen via het systeem van Sisow (Voordat Sisow dergelijke bedragen kan verwerken zullen ze dan ook eerst (terug-) gestort moeten worden door de betreffende webshop).

Sisow begrijpt dat het voor u als consument enorm vervelend is, dat u geen of onduidelijke informatie ontvangt inzake de levering of terugbetaling van de webshop.
    Wij doen ons uiterste best om de webshop-eigenaar zowel naar zijn consumenten als naar Sisow te laten reageren en duidelijkheid te verschaffen in de ontstane situatie. Sisow heeft echter geen juridische middelen om dit af te dwingen. Voor ons was dit reden om vanaf 06 april 2017 onze dienstverlenging aan het bedrijf te staken.

Volledigheidshalve willen wij u bij deze nog informeren over uw mogelijkheden ingeval betalingen zijn gedaan en goederen nog niet zijn geleverd.
    Middels de internetlink van de overheid, www.consuwijzer.nl, kunt u algemene informatie vinden hoe u verder zou kunnen handelen.
    Meer specifiek in het geval uw product niet thuis wordt bezorgd kunt u op onderstaand webadres lezen wat uw mogelijkheden zijn en verdere informatie inzake het doen van aangifte en het aansprakelijk stellen van een webshop-eigenaar: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Veelgestelde_vragen/Ik_krijg_mijn_product_maar_niet_thuisbezorgd_Wat_nu

Directie Sisow BV

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Nonstopplayer.nl?