Klacht Nonstopplayer.nl: Wel geld overgemaakt,product niet geleverd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 259679
Gebruiker
Martin G
Datum
1 reactie

Details

De klacht

[Melding moderator: Deze klacht is verplaatst van Sisow naar Nonstopplayer.nl]

20/3/2017, 79€ overgemaakt voor een mediaspeler bij mediaexpert.nl.
Wel een mail gekregen dat van de levering wordt afgezien,maar tot op heden nog geen geld retour ontvangen.

De oplossing

Geld terug overmaken

1 reactie

  1. Auteur
    Sisow
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Sisow heeft van u een bericht ontvangen inzake uw aankoop bij de website Nonstopplayer.nl of Connexplay.com.
    Onderstaand willen we nogmaals aangeven hoe de feitelijke situatie is.

    Consumenten kunnen bestellen op een website van een webshop, die haar betalingsverkeer laat verwerken door Sisow. Sisow is een betaalprovider die betaaldiensten verzorgt voor webshops (zoals bijvoorbeeld betalingen middels iDEAL e.d.). Deze betalingen verlopen via de tussenrekening “Stichting Derdengelden Sisow” aan de betreffende webshop.

    Sisow is als betaalprovider juridisch geen partij in de koopovereenkomst tussen de consument en de webshop en heeft dus ook geen mogelijkheid om een bedrag retour te storten en/of producten te leveren. Ter vergelijking: als uw betaling via een bank zou zijn verlopen is de bank ook geen partij en moeten klachten e.d. worden gericht aan de leverancier/webshop over de producten en/of (terug-) betalingen.

    De webshop is verantwoordelijk voor de levering of terugbetaling en de consument krijgt een terugbetaling van de webshop. Als een webshop-eigenaar een bedrag zou moeten terugstorten moet hij dit zelf retour storten, en hij kan ervoor kiezen om dat te laten verlopen via het systeem van Sisow (Voordat Sisow dergelijke bedragen kan verwerken zullen ze dan ook eerst (terug-) gestort moeten worden door de betreffende webshop).

    Sisow begrijpt dat het voor u als consument enorm vervelend is, dat u geen of onduidelijke informatie ontvangt inzake de levering of terugbetaling van de webshop.
    Wij doen ons uiterste best om de webshop-eigenaar zowel naar zijn consumenten als naar Sisow te laten reageren en duidelijkheid te verschaffen in de ontstane situatie. Sisow heeft echter geen juridische middelen om dit af te dwingen. Voor ons was dit reden om vanaf 06 april 2017 onze dienstverlenging aan het bedrijf te staken.

    Meer specifiek in het geval uw product niet thuis wordt Volledigheidshalve willen wij u bij deze nog informeren over uw mogelijkheden ingeval betalingen zijn gedaan en goederen nog niet zijn geleverd.
    Middels de internetlink van de overheid, www.consuwijzer.nl, kunt u algemene informatie vinden hoe u verder zou kunnen handelen.
    bezorgd kunt u op onderstaand webadres lezen wat uw mogelijkheden zijn en verdere informatie inzake het doen van aangifte en het aansprakelijk stellen van een webshop-eigenaar: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Veelgestelde_vragen/Ik_krijg_mijn_product_maar_niet_thuisbezorgd_Wat_nu

    Directie Sisow BV

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Martin G
Datum
Uiteindelijke oplossing
Simon zegt geen party te zijn hierin,terwijl er bij vorige zelfde klachten wel een oplossing gevonden werd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Nonstopplayer.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen