Klacht Nonstopplayer.nl: Wel mijn NonStopPlayer betaald maar niet ontangen. Oplichting.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 258193
Gebruiker
J.F. de Boer
Datum
1 reactie

Details

De klacht

[ Klacht is verplaatst van SISOW naar Nonstopplayer door de Moderator]

Ik heb 24 maart bij NonStopPlayer een mediaplayer besteld en betaald.
Op 27 maart kreeg ik een email van MultiMedia Expert dat ze door de voorraad heen waren en hij op 4 April zou worden geleverd.
Nu 2 dagen mails gestuurd en geen reacties.
Ik denk dat ik opgelicht ben.

De oplossing

Ik zou graag mijn geld terug willen.
Hij kostte 89 euro.

1 reactie

  1. Auteur
    Sisow
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Sisow heeft van u een bericht ontvangen inzake uw aankoop bij de website Nonstopplayer.nl of Connexplay.com.

    Hierbij informeren wij u als volgt:

    Sisow is een betaalprovider die betaaldiensten verzorgt voor webshops (zoals bijvoorbeeld betalingen middels iDEAL e.d.).

    Consumenten kunnen bestellen op een website van een webshop, die haar betalingsverkeer laat verwerken door Sisow. Deze betalingen verlopen via de tussenrekening “Stichting Derdengelden Sisow” aan de betreffende webshop.

    Sisow is als betaalprovider juridisch geen partij in de koopovereenkomst tussen de consument en de webshop en heeft dus ook geen mogelijkheid om een bedrag retour te storten.
    De webshop-eigenaar dient dit bedrag zelf retour te storten en dat kan verlopen via het systeem van Sisow. U begrijpt dat deze gelden niet in het bezit zijn van Sisow, maar (terug-) gestort moeten worden door de betreffende webshop.

    De webshop is verantwoordelijk voor de levering of terugbetaling en de consument krijgt dus de terugbetaling van de webshop, waarbij Sisow deze kan verwerken als de webshop de betreffende gelden wil terugstorten naar de consument.

    Sisow begrijpt dat het voor u als consument enorm vervelend is, dat u geen informatie ontvangt inzake de levering of terugbetaling van de webshop.
    Wij doen ons uiterste best om de webshop-eigenaar zowel naar zijn consumenten als naar Sisow te laten reageren en duidelijkheid te verschaffen in de ontstane situatie. Sisow heeft echter geen juridische middelen om dit af te dwingen.

    Bij deze willen wij u overigens informeren over uw mogelijkheden ingeval betalingen zijn gedaan en goeden nog niet zijn geleverd.
    Middels de internetlink van de overheid, www.consuwijzer.nl, kunt u algemene informatie vinden hoe u verder zou kunnen handelen en meer specifiek :

    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Veelgestelde_vragen/Ik_krijg_mijn_product_maar_niet_thuisbezorgd_Wat_nu

    In het geval uw product niet thuis wordt bezorgd kunt u hier lezen wat uw mogelijkheden zijn en kunt u hier onder andere lezen dat u aangifte kunt doen en de webshop-eigenaar aansprakelijk kunt stellen.

    Wij betreuren de gang van zaken, maar hebben helaas ook geen mogelijkheden om hierin verdere stappen te ondernemen dan te proberen de eigenaar van de webshop te bewegen naar alle betrokkenen te reageren.

    Mochten er nieuwe ontwikkelingen in deze kwestie zijn, dan zullen wij u nader informeren.

    Directie Sisow B.V.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.F. de Boer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Nonstopplayer.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen