Klacht Norbert Driessen: Ik ben misleid door de foutieve weergave van een nieuwe auto van bijna 40.000,-

M.S. Winkel

Ik heb een Nissan Leaf 40KWH aangeschaft met een actieradius in de folder van 378 km. In de praktijk zou dat neerkomen op 300 km. Echter, er wordt maar 180 km gehaald en met de kachel uit (!) 210 km. De dealer geeft niet thuis ondanks dat ik enorm misleid en zwaar teleurgesteld ben. Inmiddels wordt er een 60KWH batterij bij deze auto geleverd omdat het natuurlijk klachten regende. Er zijn inmiddels dealers die een compensatieregeling hebben voor hun klanten, maar de mijne wil helemaal niks aanbieden. Ik zal de communicatie tussen hem en mij in een separate mail aan u versturen.

Ik verwacht dat de dealer kosteloos een homebox charger op mijn garge installeert inclusief aanpassing in de meterkast, zodat ik de auto dagelijks voor de deur kan laden. Ik moet immers veel vaker aan de stroom. Het leveren van een homebox is in een latere fase (tijdelijk?) onderdeel geworden van het leveren van deze auto (ik vermoed om gezeur over de actieradius te voorkomen). Als men eerlijk over de actieradius zou zijn geweest, zou ik de auto 100% zeker niet gekocht hebben en een jaar later gekozen hebben voor een Kia of een Hyundai waarvan ik wist dat deze eraan zat te komen. Ook zou ik met een actieradius van 250 km geen beklag doen. Dat deze echter nog eens 40% lager ligt dan de mondelinge 300 km (die dus al 78 km lager ligt dan het getal in de folder) is werkelijk stuitend en zeer bedroevend.

Wij vinden dat Norbert Driessen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Norbert Driessen?