Klacht Nova: Dure instinker. Onduidelijke informatie dwingt je tot ongewenst uitgeven van veel geld!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 113042
Gebruiker
Arie
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Als je een (één ) gratis elektronische sigaret bestelt, betaal je daarvoor €5,95 verzendkosten. Je krijgt dan een pakketje waar twee verpakkingen inzitten. Beide verpakkingen verschillen weinig in grootte. Als je ze allebei openmaakt, wordt je verplicht €59,95 te betalen omdat je een starterspakket opengemaakt hebt, zelfs al heb je niets gebruikt. Terug sturen mag niet. Dat kan alleen met een ongeopend starterspakket. Maar nergens op de verpakking is dit terug te vinden. Eruit een kaartje bij. Met zeer kleine letters ( ik heb een loep nodig om dit te lezen) wordt uitgelegd hoe de gang van zaken is. Maar dan is het al te laat. Omdat je niets kan terugsturen, ben je automatisch geabonneerd op de Nova elite club. Je krijgt elke maand ongevraagd voor € 59,95 een pakket toegestuurd. Bovendien heb je door de aanvraag je email adres gegeven. Je krijgt nu ook reclame van andere bedrijven.

De oplossing

Duidelijk leesbare informatie bij de proefgeding. Duidelijke informatie welk doosje de gratis e- sigaret zit en welke het starterspakket zit van €59,95. Duidelijke waarschuwing dat als je dit openmaakt dat je koet betalen en een abonnement krijgt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nova hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Arie
    Datum
    Contact opgenomen met Nova. Er is weinig tot geen begrip. "Ze hebben de actievoorwaarden vermeld" , is het antwoord. Op mijn klacht dat de verpakking geheel in het Engels is beschreven, wordt niet gereageerd. Je moet betalen voor de starterskit. Het abonnement heb ik wel kunnen opzeggen. Het blijft dus een dure instinker en verdient geen opsteker.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Arie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nova?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen