Opgelost door Novy Nederland: Een knoppenunit In een afzuigkap, die door een nieuwe is vervangen, geeft binnen een jaar problemen.
Details
Klacht
Mijn afzuigkap Novy gekocht eind 2013, had vorig jaar een kapotte uitknop. De hele knoppenunit is in september 2019 vervangen à €155,- door monteurs van mijn keukenleverancier Peters Nijmegen. Nu in juni2020 voelt de ‘uit’-knop van de nieuwe unit al weer ‘instabiel’. Hij komt na indrukken niet altijd terug, werkt nog wel, maar lijkt hetzelfde euvel te gaan vertonen. (ik poets normaal). Ik heb telefonisch contact gehad met Novy en hun antwoord ook permail laten bevestigen:“Zoals telefonisch besproken ontvangt u hierbij een samenvatting van ons telefoongesprek
U bent in bezit van een Novy D7610
De afzuigkap is in 2013 bij u geplaatst
In augustus 2019 heeft u een reparatie laten uitvoeren door Peters Keukeninterieurs (Nijmegen) aan het bedieningspaneel.
6 juli 2020 wordt bij Novy gemeld dat het bedieningspaneel defect is.
Zoals telefonisch besproken kan ik u geen garantie bieden op een reparatie wat niet door ons uit uitgevoerd.
Bij reparaties uitgevoerd door Novy, bieden wij garantie van 3 maanden op de gebruikte onderdelen.
Wij willen u graag tegemoet komen, door enkel de monteurskosten in rekening te brengen.
Het bedieningspaneel hebben wij u uit coulance kosteloos aangeboden.
U geeft aan dat u de reparatie geheel kosteloos wilt laten uitvoeren.
Het apparaat van buiten de 5-jarige fabrieksgarantie. Ik kan helaas niet voldoen aan uw verzoek.
Mocht u alsnog gebruik willen maken van ons aanbod hoor ik het graag.
Ik vertrouw erop u met deze informatie voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet, Kind regards,
Amandina Duarte
Service Nederland
Novy Nederland BV ‑ Postbus 13615 ‑ 3004 HP Rotterdam
+31 88 011 91 00 ‑
service@novynederland.nl
novynederland.nl
Ik vind dat vervanging èn plaatsing kosteloos voor mij zou horen te gebeuren, omdat de knoppenmodule binnen een jaar al weerproblemen geeft, twijfel opwerpt in het vertrouwen in de kwaliteit van de Novy Afzuigkap. Ik vind 3 maanden garantie op een nieuw onderdeel ook erg weinig. Ook zegt men dat het niet door uw eigen Novymonteur is vervangen, tsja.. Peters heeft zeer ervaren technici in dienst.
Gewenste oplossing
Gratis vervangen knoppen-unit zonder kosten voor voorrijden en monteur in rekening te brengen. Plus misschien onderzoek waarom precies die ene knop uit die unit, waar 4 knoppen in zitten, deze problemen geeft. Het vreemde is nl dat ik de knop waarmee je de afzuigkracht regelt, dagelijks veel intensiever heb gebruikt. Deze functioneert zonder problemen.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.