Opgelost door Novy Nederland: Schade ontstaan door foutieve instructies van fabrikant.

R. Vergouwen

Ik heb nu ongeveer 2 jaar een afzuigkap type Novy 898/5.
Geheel volgens de handleiding heb ik eens in de 2 à 3 weken de vetfilter gereinigd door deze in de vaatwasser te reinigen. De filter zou volgens Novy dan een levensduur van 4 tot 6 jaar moeten hebben en op de novy-website claimt men dat deze filter "vaatwasmachinebestendig" is. Echter, nu al begint het metalen weefsel van deze vetfilter uiteen te vallen. Dit is waarschijnlijk het gevolg van de inwerking van agressieve zouten in vaatwastabletten.
De medewerker van de Novy klantenservice wil geen enkele coulance tonen en verwijst doodleuk naar de garantievoorwaarden waarin staat dat vetfilters uitgesloten zijn van garantie! En dit terwijl de ontstane schade puur het gevolg is van foutieve informatie in de handleiding en op hun website.
Ik vind dit schandalig. Als ik dit geweten had, dan had ik de filter nooit in de vaatwasser gereinigd. Als gevolg heb ik nu zojuist een nieuwe filter moeten bestellen à 55 euro incl. verzendkosten.

Een relatief gedeelte van de gemaakte onkosten aan mij vergoeden en de informatie op hun website en in de handleidingen aanpassen en alle klanten informeren over deze fout zodat iedereen daar rekening mee kan houden.

Novy Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

R. Vergouwen
    Ik ben gisteren gebeld door een vriendelijke mevrouw van Novy Nederland. Zij heeft mij verzekerd dat de door mij gemaakte kosten voor het nieuwe filter gecrediteerd zullen worden naar mijn bankrekening en dat er aan wordt gewerkt om de informatie op hun website en in de handleidingen aan te passen.
    Sportief en correct opgelost door Novy Nederland!

Mvg, R. Vergouwen

R. Vergouwen
Volledige vergoeding van gemaakte kosten.

Ook een klacht indienen over Novy Nederland?